Speedmaster only V (Deel 5)

Heel erg gaaf!

1 like

Mooi!

Ook eens opzoek naar wit rubber

Op welk boek heb je je Speedy liggen? :rocket::full_moon:

Ik gok MWO, 99% van de speedy eigenaren heeft die wel ooit aangeschaft.

1 like

Ik kan mij vanaf vandaag ook melden hier :grin: zal nog een NA maken. 3861 Sapphire

38 likes

Gefeliciteerd goede keuze, ik zie dat jouw sluiting ook zwarte lijnen heeft. Op OF was er iemand heel bezorgd dat in de toekomst hij voor een mogelijke waarde vermindering komt te staan, doordat deze eigenlijk bij de witte speedmaster “hoort”, ik denk daar wat van. :person_facepalming:

2 likes

Mooi! Als ik mijn dj36 verkocht heb ga ik ook op jacht naar een speedy. Twijfel nog wel tussen hesalite en sapphire.

Gefeliciteerd veel draagplezier!

Bedankt :grin:

Denk dat de “zwarte” lijnen afhankelijk zijn van de lichtinval en hoek waarin je naar de clasp kijkt. Voor zover ik kan zien zijn het gewone groeven die dus mat zijn.

Heb geprobeert op de plaat te krijgen maar is denk ik niet helemaal gelukt.

Op deze foto zie je hopelijk een beetje dat de groeven “zwart” worden

Wat betreft mogelijke waarde vermindering … Ik doe mee met :man_facepalming:

6 likes

Is dat niet gewoon een kwestie van hoe het licht er op valt? Mijn clasp van een jaar oud heeft ook zwarte lijnen onder een bepaalde hoek en mijn vorige clasp zonder quick adjust had dit ook.

Hier zie je de “zwarte lijnen”

Maar in de volle zon niet meer. Op de bracelet de nieuwe clasp, in het zakje de oude clasp.

Ik zit ook in het :man_facepalming: team hahaha

5 likes

Bedankt, tja is een lastige keuze.

Beide modellen zijn erg mooi. Welke keuze je ook maakt, het zijn prachtige horloges. Zolang jij er maar blij mee bent.

Kan evengoed door lichtinval komen ja, maar mijn haren gaan altijd recht overeind staan als ik lees hoe druk men zich maakt over een bepaald verschil wat mogelijk impact heeft in de toekomst op de portemonnee.

4 likes

Hahaha ja inderdaad. Ga dan lekker handelen in aandelen of zo :joy:

2 likes

Alsof je een speedy nieuw aankoopt voor het waardebehoud :face_holding_back_tears:

2 likes

14 likes

Precies, helemaal mee eens. Spullen (of dat nou horloges, sneakers of wat dan ook zijn) moet je kopen omdat je het mooi/leuk vind en om te gebruiken. Anders moet je inderdaad het geld investeren in aandelen/vastgoed etc

2 likes

Altijd en overal mee als 1 van den 2!

16 likes

Gaaf! Ik heb 'm ook. Pastte hij bij jou gelijk goed of moest je de endlink nog iets buigen of andere springsbars gebruiken. Bij mij was het erg strak en met wat dunnere springbars ging het goed.

5 likes

De veilingprijzen van Speedmasters uit de jaren 60 (ultramans/220 bezels/sunburst& chocolate dials/enz) hebben ervoor gezorgd dat veel mensen dollartekens in hun ogen hebben gekregen, verschil is dat de horloges van toen en nu wezenlijk verschillen in aantallen die over de counter zijn gegaan. En wie zegt dat over 50 jaar de interesses niet anders liggen dan nu het geval is.

1 like

Dat zullen we dan wel zien😅 ik ben benieuwd. Ik zie het niet gebeuren, zonder LE died the era with tritium wat de normale speedy’s betreft. En zoals je zegt, aantallen anno toen en anno fabriek nu.