Trilogy 48mm L2L op dezelfde pols
Ga voor een horloge met beperkte lug to lug. Ik zie hierboven foto’s die mij echt niet overtuigen, hoe moot de horloges ook zijn en hoe mooi de eigenaren vinden dat ze staan. Klein(er) = fijn(er)!
Volgens mijn vrouw is de Speedmaster wel het ultieme mooie horloge, dus wie weet…. Kerst komt er aan. Ook ik ben gezegend / vervloekt met polsen van 16,5 - 17 cm en denkend aan de Speedmaster reduced of day/date. Maar ook 42 - 43mm gaat net. Mijn Oris Aquis 2015 & Squale 1521 vallen mijn inziens niet TE groot om de pols. Dus zal dan toch maar eens een dagje gaan passen / shoppen met de vrouw.
Dit staat inderdaad niet verkeerd, dus moet kunnen
Maar wellicht goed om toch even te passen
Dat maak je je vrouw zeker ook wijs?
Gebbetje natuurlijk
Ik denk dat dat een vrij gemiddelde polsomtrek is, hoor
Ah oke Dan heb ik wellicht allerlei mensen om mij heen met dikkere polsen haha
Poehh die staat goed
Ga de nieuwe Speedmaster lekker proberen bij een juwelier. De foto’s van anderen geven een idee maar is ook altijd een beetje vertekend. Het is ook wat je gewend bent en waar je je prettig bij voelt. Heb 17,5 cm polsomtrek en voel me prima bij grotere horloges maar 36mm voelt dan weer als te klein. Het gaat ook over het gehele plaatje. Ben wel lang dus die 36mm ziet er goed uit op de pols maar niet in het totale plaatje…
Mijn advies? Koop wat je mooi vind en f*ck de maat .
Niet alleen de diameter van de kast bepaalt hoe een horloge draagt; andere aspecten spelen een minstens zo grote rol. Denk bijvoorbeeld aan de lug-to-lug-afstand, de dikte van de kast, het type endlink dat wordt gebruikt, en het ontwerp van het horloge (met of zonder bezel).
Neem de 40mm Longines Spirit als voorbeeld: op papier klinkt dit als een horloge met een prima formaat, maar in de praktijk draagt het heel anders. De lug-to-lug van dit horloge is met 49,6mm bovengemiddeld lang, vergelijkbaar met een 42mm Omega Seamaster 300m. Bovendien heeft de Longines Spirit mannelijke endlinks, waardoor het horloge nog groter oogt en aanvoelt dan je zou verwachten. Voor mij is 40mm normaal gesproken de perfecte maat, maar dit horloge draagt gigantisch. De 37mm Spirit, een diameter die normaal gesproken iets te klein is, draagt voor mij dan weer perfect doordat de mannelijke endlinks het horloge ‘vergroten’.
Daarbij komt dat horloges met een bezel visueel kleiner lijken doordat de wijzerplaat kleiner is. Een 40mm dresswatch zonder bezel ziet er veel groter uit dan een 40mm duikhorlog met een identieke lug-to-lug.
TLDR: Pas je horloges of neem álle relevante afmetingen mee in je overweging en niet alleen diameter.
Dank voor je uitgebreide uitleg!
Dat ziet er ook goed uit! Dus lijkt gewoon goed te kunnen. Snel maar eens passen
Op mijn 17cm pols past voor mij 35-38,5mm prima, groter is lastiger. Groter hangt erg af van welk horloge, bijv een Casio 5610 kan net.
Inderdaad, gewoon de normale passen. Als je die te groot vond dan kan je altijd op zoek naar een reduced. Dan weet je hoe de gewone staat, die heeft een lug to lug van 47,5mm.
Mocht dat goed zitten dan weet je dat voor de toekomst. Succes in ieder geval.
Sluit ik me volledig bij aan. Het gaat om zoveel factoren. Ik heb horloges van 38mm die prima staan maar bij de Aqua Terra juist voor de 41mm gekozen omdat ik de 38 te klein vond ogen. Het hangt van zoveel dingen af. Passen dus.
Op fratello stond ooit een leuk artikel over de visuele grootte.