Speedmaster only V (Deel 5)

Op deze foto kun je het goed zien, bij de pijl grijpen de 2 wielen in elkaar als je de chrono start. Het linker wiel heeft veel fijnere tandjes dan die rechts dus die moeten “in elkaar passen” om vloeiend te lopen. Als het startpunt tandpunt op tandpunt is “springt” de wijzer totdat de ene punt in het andere “dal” valt.

12 likes

Dank je, vind ik ook! :sweat_smile:

1 like

Mijn eerste Speedy tuesday, wat een heerlijk horloge!

23 likes

Beetje omega

Beetje speedy
Beetje plastic

11 likes

27 likes

:heart_eyes:

20 likes

Speedy Tuesday! Vandaag met mijn Omega Speedmaster Mark 40 Triple Date Calendar Chronograph.

Lekkere kleurtjes, een rode chronowijzer, gele flight-tip voor de datum, nutteloze maar coole blauw-zwarte am/pm aanduiding, mat-grijze wijzerplaat, glanzende zwarte sub-dials met tin-can rings op 12 en 6 uur en een dag en maandaanduiding in de bovenste sub-dial.

En dan ook nog eens de combinatie van twee complicaties: een triple date calendar en een chronograaf.

19 likes

Zit je niet met je NA om de pols? :crazy_face:

1 like

17 likes

In t weekend :innocent:

Dat was snel :grinning: Hesalite als ik het goed zie?
Geniet ervan

Lol heb m’n 3861 al enkele weken, en geniet er elke dag van…
Is al elke dag om de pols geweest…

Maar nu zag ik de glazen bodem voorbijkomen :heart_eyes:
Nog meer verkocht lol

Ahh ok, dacht al. Dus het het is nu meer een kwestie van wil je een open case back gezien er blijkbaar 3rd party opties zijn.

1 like

Hier een spiralwinder deksel op mijn 3861 hesalite :+1:

18 likes

24 likes

Ik vind deze zo ontzettend mooi :drooling_face:.
Vintage lijkt me qua draagbaarheid minder mijn ding. Is zo’n oudje nou veel kwetsbaarder dan een 3861?

1 like

Dat vind ik best een moeilijke vraag.

Ik had hiervoor een 2021 1861, en ik merk los van de band niet veel verschil. De kast is volgens mij hetzelfde, de 861 is misschien iets minder robuust dan de 1861, maar veel kan dat ook niet schelen. De 321 ervoor was al een robuust uurwerk, denk maar aan de tests van NASA.

Ik kan me voorstellen dat de waterdichtheid misschien wat ingeboet heeft, maar ik ga sowieso niet douchen of zwemmen ermee. Waterdichtheid zou zelfs nog getest kunnen worden.

De 1450 heeft solide endlinks en schakels, en is enkel wat minder dik dan die van de laatste generatie 1861 en de 3861.

Al met al weinig vintage gevoel, maar wel bergen met vintage vibe. Best of both worlds als je het mij vraagt!

Maar om je theorie te testen zou ik wel eens een 105.012 lusten, kijken hoe dat smaakt.

16 likes

Zei iemand

:v:

20 likes

Present!

Weer eens op nato geslingerd. Draagt zo lekker.

15 likes

20 likes