Speedmaster only V (Deel 5)

29 likes

Hey! Daar heb ik ook wel eens gegeten met 2 aardige jongens.

2 likes

Proficiat! Wat een klapper!

1 like

Getver. Ik ken dat soort horloges. :mask:

2 likes

Wat is de Speedmaster toch een fijn horloge. In dit geval een 861 uit 1982 :blush:

24 likes

Bofkont, zou ik ook wel willen op de 321.

Edit: ik vind nota bene via Google deze uitwisseling: Speedmaster only IV - 2098 van Watchstick_81

Was ik helemaal kwijt. Korsakovje he. Toch nog maar eens die '57 bracelet bekijken dan :slight_smile:

:heart_eyes: mooi zo op de pols, geniet ervan.

Heb een beetje hetzelfde als ik de blauwe Snoopy zie. De blauwe strap is wel erg leuk en speels maar als je foto’s ziet op staal dan vind ik dat net wat mooier staan op de een of andere manier.

1 like

En waarom de witte en niet de FOiS?

1 like

Ik denk dat je inmiddels wel de nieuwe stalen 321 sluiting los kan bestellen. Deze heeft ook micro afstelling gekregen en ik denk dat het overeenkomt met de nieuwe FOIS band.

De hele band kopen is dus niet nodig.

1 like

De FOIS is echt heel erg mooi. Maar naast mijn ‘reguliere’ Speedy is de witte een echte aanvulling. Op rubber, zodat ik hem op staal en rubber kan dragen. Die band heb ik immers al.

4 likes

Op een gekleurde canvas band zal die ook goed staan vermoed ik.

1 like

De flatlink maakt de ultraman wel af. Op de ST1 ben ik meer pro leder of nato zoals uitgeleverd.

1 like

Pff beide weer mooie versies van de Speedy… grappig hoe de ST2 ‘Ultraman’ met paar kleine verschillen zo anders oogt.

8 likes

Eindelijk weer om de pols :star_struck:

18 likes

Mooie inhoud ook van t etuitje🤩. Welke bandjes heb je allemaal en hebben ook foto’s van de banden op de speedy😏?

Oh man, dat blijft toch een geweldig gaaf ding…

2 likes

De originele zwart/oranje nato van de Ultraman is ook een ijzersterke combi. Ik vind nato banden echter niks (voor mij).

De Ultraman ST2 was ook de eerste moderne Speedmaster met een DON bezel en stepped dial (van aluminium dacht ik). Ook waren de indexen in de wijzerplaat gefreesd en gevuld met superluminova. Deze kenmerken zitten nu ook in de moderne 3861 Moonwatch dus niet heel bijzonder meer. Maar de Ultraman had wel de primeur dus :smile:

4 likes

Voor elk wat wils, het kan allemaal met de speedmaster!
Nato werkt inderdaad niet voor iedereen, maar bij sommige modellen geeft het wel een gemakkelijk “vernieuwde look”
Oprecht; de foto met de flatlink op de ultraman heeft me wel anders doen kijken naar dit model.

1 like

Hehe uiteraard,
Ik hou vooral de 3570.50 voor mijn bandjes, de 3861 hou ik altijd op staal. Wisselen doe ik vrij vaak, een beetje naar het gevoel. Alhoewel ik vaak de bruine of suede band neem met vintage stiksel (a la ST1). Bandjes variëren van merk maar vooral bulang met originele omega buckles (sorry maar het is net wat meer af en verfijnd).

(PS: bovenste links en rechts 2x nato is voor de ZEP)

Vandaag op groen suede zoals eerder gepost :nerd_face:

18 likes

Het ligt ook het dichtst bij de originele Ultraman 145.012-67 op de 1039 flatlink stretch bracelet met ook die hoekige endlinks.

Foto Fratello:

Lekker hoor! Ik draag mijn Speedmaster zelden op lederen band maar ik vind het wel altijd prachtig eruit zien. Mooi setje heb je zo!

4 likes