Even terugkomend op jouw reactie en de post hierboven. Heb je hier wellicht al naar gekeken @Watchstick_81?
Ik kan nergens vinden of die fine adjustment clasp op de 321 bracelet past.
Het past, maar alleen als je beide banden hebt (dus de Ed White 321 band en de nieuwe 57 band). Het is mij nog steeds niet duidelijk of de losse sluitingschakels los besteld kunnen worden. Deze worden niet met de nieuwe verstelbare '57 sluiting geleverd (als je deze los besteld) en de sluiting past daarom niet op de oude band door afwijkende afmetingen. Wellicht kan @Horloge24 checken of deze sluitingschakels van de nieuwe 57 band inmiddels wel te bestellen zijn bij Omega?
Zelfde verhaal: als de sluitingschakels niet los (erbij) te bestellen zijn, dan kan je het niet ombouwen. Beste optie is de oude verkopen en de nieuwe met micro-afstelling kopen. Dan ben je net zoveel kwijt. Nieuwe sluiting kost zo’n 200 euro dacht ik?
Ik werk praktisch naast Gassan in Rotterdam, dus ik ben ff langs gelopen. Ja, de nieuwe verstelbare '57 sluiting kan los besteld worden. Echter heeft deze slechts 2 afstelposities net als de 321 flatlink bracelet. Dus het enige waar je op vooruit gaat is het zonder tool snel kunnen afstellen van de clasp op diezelfde 2 posities. Het is geen rolex glidelock.
Ook is het design net iets minder verfijnd dan de clasp van de 321 bracelet. M.a.w. ik vind het niet echt waard.
@Watchstick_81 Overigens werd mij ook verteld dat deze gewoon op de 321 flatlink bracelet past. Nadat hij beide banden had opgemeten. Maar ik denk dat jij beter weet of de '57 clasp past of niet Jordy
Ik heb de '57 sluiting op mijn Apollo 11 50th band gezet (voor aan de Silver Snoopy 50th) , deze is vrijwel indentiek aan de Ed White 321 band, afgezien van de 19mm aanzet. Ik moest het echter verwisselen met de sluitingschakels van de originele sluiting eraan, anders past het niet. Het probleem zit in de uitsparing van de sluitingschakel, niet de buitenmaat (deze is wel indentiek). Omdat het vouwdeel iets breder is, is de aanzet bij de sluitingschakel ook breder. En als je de sluiting los besteld, dan zitten die sluitingschakels er niet bij. Dus als deze wel te bestellen zijn, dan is het probleem opgelost.
Zie de sluitingschakels op onderstaande foto, bij de micro-afstelling sluiting (on the fly) zit een breder pootje. Bij de Ed White 321 en Apollo 11 50th is dat pootje smaller en dus ook de uitsparing in de sluitingschakel. Tenzij je handig bent met frezen, zou ik wachten op het juiste onderdeel.
Ja het is niet veel bijzonders, wel handig. Maar ik heb er zelf geen problemen mee en draag mijn horloges ook wat losser om de pols. Behalve als het heel warm is, dat zit het strak. Ik heb het gewisseld zodat het modern logo van de '57 sluiting overeenkomt met mijn Silver Snoopy 50th wijzerplaat (beiden modern). En mijn Ultraman heeft nu het vintage logo op de plaat en sluiting.
Ik hoop dat het te volgen is haha.
Ik hoop dat het te volgen is haha.
Heerlijk zo een hobby
Man wat lekker dit. Niet normaal!
Was je al vóór acht uur wakker?
Gefeliciteerd! Ik zoek er nog een.
Zie nu voor het eerst dat de bezel gelumed.
Ja dat maakt het horloge wel heel bijzonder. Is ook de enige met een lollipop hand die dit lume spektakel laat zien. De 45th Snoopy heeft ook een luminous bezel en wat opvolgers. Jammer genoeg de 50th Snoopy niet maar de emaille inzet is ook bijzonder (met een patent).
Een Poolse kennis verkoopt zijn Silver Snoopy 50th voor rond de 16K. Als iemand interesse heeft, kan ik het lijntje uitzetten.