Speedmaster only V (Deel 5)

Is erg persoonlijk.

Zo op de foto is het inderdaad perfect, maar om de pols vond ik hem regelmatig niet duidelijk genoeg afleesbaar (zet hem maar eens op bv kwart over 9), en uiterlijk ten koste van functie of comfort is voor mij een no go.
Hetzelfde geldt voor het uurwerk. Zodra een horloge vanaf nieuw duidelijk buiten COSC valt is het voor mij niet de juiste keuze.
Alles is te reguleren, maar wanneer een fabrikant niet de moeite neemt om dat vanaf fabriek te doen, kies ik liever iets anders. Dus alle 1861 Speedy’s die ik heb gehad, zijn heel kort in mijn bezit gebleven. Liepen allemaal buiten wat ik acceptabel vind (tussen 10 en 15 sec afwijking per dag).
Zo anders is het met een 3861, aangezien deze uurwerken mij wel enorm bekoren. Ze lopen vanaf fabriek fantastisch (alle 5 die ik heb gehad liepen binnen +2 seconden afwijking per dag)
Uitzondering op mijn persoonlijke eisen qua nauwkeurigheid, zou een vintage horloge zijn, zoals een 321, of 861 Speedy waar andere criteria voor mij belangrijker zijn dan ultieme precisie.

Zoals gezegd, het is erg persoonlijk. Iemand anders kan er een totaal andere mening op na houden. Ieder z’n ding

5 likes

Plaatje van gister.

17 likes

Op jouw Speedy zit toch geen datum, dus maakt het niet uit :+1:t2:

3 likes

15 likes

Van een afstand lijkt dit 'n gewone Speedmaster maar blijkt een 44.25mm co-axial te zijn:

311.30.44.50.01.002

7 likes

Sinds een weekje de trotse bezitter van een gouden Speedmaster klatser: de Apollo 11 50th Moonshine.
Ik heb het hele verhaal in dit topic uiteengezet.

62 likes

Goedemiddag allen,

Na enige tijd afwezig geweest te zijn op dit forum, ben ik er weer!

Helaas gelijk met een uitdaging… vanmorgen is mijn Speedmaster ermee gestopt. Zoals gewoonlijk wind ik deze 1x per 2 dagen op, echter lukte dat deze morgen niet. Ik vermoed dat de veer op is, na bijna 5 jaar dagelijks opwinden. Is dit gebruikelijk?

Ik ben opzoek naar een goede horlogemaker in Nederland die de veer zou kunnen vervangen. Verder heb ik het horloge bijna 5 jaar in bezit en lijkt me een revisie ook wel een keer tijd. Is het gebruikelijk om dit bij Omega zelf te doen? Goede horlogemaker in Nederland? Zelf weinig tot geen kennis op het gebied van revisie en goede horlogemakers, dus alle tips zijn welkom!

Alvast dank en hoor graag

Groet,
Joël

https://www.wesselinkenvreeker.nl/

1 like

:thinking: :point_down:

5 jaar niet dagelijks opwinden vind ik wel kort voor de levensduur van een veer.

Bij Pertijs kunnen ze ook lokaal Omega’s servicen.

29 likes

Ik kan @Horloge24 aanraden :slightly_smiling_face:

3 likes

Vind ik ook, maar kan niks anders verzinnen waar het aan zou kunnen liggen.

Meer hier last van gehad?

Nogmaals: geweldig :v: Ik zie dat de originele 145.022 best nog wel te vinden is op chrono24. Heb je deze nog overwogen?

Ik ook! @JoelH Als je Twente te ver rijden vindt, kan je ook op de Omega website zoeken naar andere certified horlogemakers. Prijzen zijn hetzelfde als dat je het opstuurt naar Omega.

Dank je! Ik heb beiden uitgebreid kunnen vergelijken tijdens de Speedmaster GTG vorig jaar. De 145022BA van @myfriendscallmeKC is echt prachtig en heeft meer charme. Ik kies vaak liever voor moderne techniek zodat ik het altijd kan dragen. De Moonshine 50th heeft dat voordeel en de caseback is echt een feest!

27 likes

Stop met het plaatsen van dit soort pørnø :laughing:

5 likes

Heb je niet net toevallig 5 jaar garantie? Dit geven ze vanaf juli 2018 volgens mij.

Krijgt nog steeds 80% draagtijd:


Ik zou eigenlijk aan deze en een dress watch genoeg hebben…

26 likes

En nu de vraag: what’s next?

Ik zag bij de macro foto’s dat de sub dials diezelfde fijne cirkellijnen hebben als de ST1, magnifiek! Je ziet het niet zo duidelijk op gewone foto’s.

Gisteren uit eten geweest met mijn vrouw en de vrolijke Snoop Dog 50th.

38 likes

18 likes