Voor de meerprijs van ~1000 euro als je goed zoekt naar een jonge occassion, zou een 1861 voor mij niet eens het overwegen waard zijn.
De 1861’s die rond de bodem geprijsd zijn, komen allemaal uit het stenen tijdperk. Het METAS uurwerk, de fijne bracelet (met quick adjust), dial en waarschijnlijk nog lopende garantie…de meerprijs is wat mij betreft het dubbel en dwars waard.
Als je nu nog een 1861 koopt, zal je altijd stiekem met een schuin oog naar de 3861 blijven kijken, tenzij je echt zwaarwegende redenen hebt om voor een 1861 te gaan.
Ik denk, na/samen met de Ed White, zeker de mooiste Speedmaster release van de laatste jaren. Het werd voor mij de “gewone” broad arrow maar die is inmiddels ook al vintage.
Ontzettend veel plezier ermee!
Tnx, was een beetje laat dat de liefde ervoor kwam, die kwam pas nadat ik Seamaster Trilogy in de collectie had. En een gelukje dat die BNIB werd aangeboden.
Party at the front…party at the back
Of een ministadje zoals Adrian Barker het reguliere 3861 uurwerk noemde in een recente video. Deze speciale moonshine PVD versie was de eerste uitvoering van dit master chronometer uurwerk. Mooi staaltje industrial finishing. Bijzonder zijn ook de gouden springbars, want deze staan niet afgebeeld op de Omega productpagina…
Ik weet niet wanneer je het las, maar ik heb het idd meteen toegevoegd nadat ik het had gepost
Gelukkig heb ik de springbars nog niet gelanceerd naar die ene plek waar je niks meer vindt. Want alleen de schroefjes van de band zijn al 45 euro per stuk…Ik wil niet weten wat die springbar kost haha.