Speedmaster only V (Deel 5)

9 likes

Hallo alle ik kwam deze tegen op het web en deze sprak mij op een of andere manier meteen aan.

Ref 3211.31.00

Zijn er dingen waarom ik wel of Juist Niet voor een speedmaster uit deze reeks moet gaan. Pf juist voor een professional of een reduced moet kiezen. Ergens prefereer ik een automaat boven een handopwinder.

3 likes

9 likes

27 likes

Als ik er zo weer naar zit te kijken dan denk ik, waarom heb ik dit niet eerder aangeschaft.

24 likes

16 likes

Hier gaat het toch om? Wat je aanspreekt en waar je veel plezier uit gaat halen. Het ziet er goed uit.

Referentie 3211 gebruikt het Omega 1164 caliber, wat een Valjoux 7750 is. Dit is een luidruchtig en wobbelig uurwerk. De rotor kan maar één kant op het uurwerk opwinden, dus draait de andere kant zonder weerstand en dan wordt het een soort fidget spinner op de pols. Het is wel een bewezen ijzersterk uurwerk. Dus het lijkt me prima horloge als de prijs leuk is! Check ook even de dikte, want het kunnen door het 7750 uurwerk dikke horloges zijn.

7 likes

Des te groter is het plezier als je 'm na drie weken weer om de pols kan slingeren? Wat gaat er wel mee op vakantie?

1 like

Eindelijk terug van de resto-service waar het uurwerk is opgeknapt, de buitenkant had eigenlijk niets nodig met een zo goed als perfecte kast voor een 145022 69. Idem voor de DO90 bezel en licht tropische wijzerplaat. Betere tritium wijzers gevonden en als enige frivoliteit een drop-end chrono wijzer, zo veel mooier dan de rechte die erop zat.

Doosje en boekjes erbij gezocht want ik ben een fan daarvan. Eindelijk ervan genieten na 7 maanden wachten… :hugs:

28 likes

Heel mooi geworden!

Vooral deze keuze begrijp ik volledig!:ok_hand::ok_hand:

1 like

Lekkers zomers op wit rubber. :sunglasses: :beach_umbrella:

16 likes

Dank :pray:

Na drie dagen vrijwilligen achter de bar bij een festival een dagje rust en daarna de Vierdaagse uitgelopen voor de eerste keer; de speedmaster op GGB Velcro is een fantastische kompaan voor dit soort dingen!

Zo het ding (en bandje, jeetje dat riekt) maar eens in bad doen en ontdoen van bier, zonnebrand, vaseline, talkpoeder en wat dies meer zij…

22 likes

Tof die strap zo :ok_hand: ik kende die sluiting nog niet, is dit een oude omega velcro?

1 like

Thanks! Nee, is op maat gemaakt door GasGasBones. Die gaf de optie de sluiting zo te maken en te laten laseren met bv. logo.

Volgens mij is hij gestopt met de bandjes….

3 likes

Yep.

@drh dit was ook nog mogelijk bij hem:

6 likes

Topper :+1:

1 like

15 likes

13 likes

Geweldig! Geduld loont en wat een prachtig exemplaar :ok_hand:t3::ok_hand:t3:

Knap! Zelfs met 10 km minder :stuck_out_tongue_winking_eye:. Grapje, goed werk!

2 likes