Speedmaster only V (Deel 5)

Zo he! Dat is flink opgeknapt

Volgens mij is de verticale koppeling een uitvinding van Seiko met de 6138/6139 rond 1969 en dus niet per se verbonden aan het gebruik van een column wheel (die de Seiko’s wel hebben trouwens.

1 like

Hoe dan? Hoe krijg je dit überhaupt voor elkaar :sweat_smile: zelfs tussen de lugs, alsof een bouwvakker met een bandschuurmachine het ding heeft proberen te polijsten :flushed:

Ik vind dat je hier zeker wat van mag zeggen tegen de verkoper.

1 like

Nee, klopt, het is niet per se iets wat samen hoeft te gaan, maar wel vaak samen gezien wordt.

14 likes

Nog nu nog leer. Maar ik ga hem binnenkort wisselen naar staal. Kijken hoe dat weer bevalt. :smile:

13 likes

Als alles goed loopt kan ik mij zelf volgende week maandag ook officieel speedmaster owner noemen.

4 likes

Ik zie 2 recente aanwinsten. Nogmaals gefeliciteerd als je van beide maar niet de zelfde hoofdpijn gaat krijgen

1 like

Klinkt goed! Vertel eens, wat voor Speedy? Nieuw of pre-owned?

Pre-owned broad arrow met witte dail, En is nu onderweg als ik de track en trace mag geloven. Foto’s volgen als ik hem binnen heb natuurlijk

3 likes

Haha dank. De kleine man is inmiddels zes maand. De speedy een week :rofl:
Beiden bevallen tot op heden goed!

1 like

Pfff wat een verschil, mooi gedaan hoor :heart:

1 like

Wat bizar! Ben wel benieuwd naar de foto’s van de verkoop, wel knap om dit er niet op te krijgen! Damn!

Maar hij is mooi opgeknapt zeg. Ziet er super uit! Nu lekker van genieten. Blijft een heerlijk horloge.:smiley:

Plaatje voor de sfeer, omdat we hier van plaatjes houden. :grin:

10 likes

[quote=“Aqua, post:3308, topic:483067”]
Wat bizar! Ben wel heel bijzonder naar de foto’s van de verkoop, wel knap om dit er niet op te krijgen! Damn!
[/quote] of een linkje naar het verkooptopic :person_shrugging:t4:

1 like

Als je ziet wat er weer van gemaakt kan worden is er geen reden meer om je horloge nos te houden!
Ook water is geen probleem dus een echte GADA-watch!!

Dragen die speedy’s!

4 likes

Als ik eerlijk ben hoef ik niet te weten wie hem verkocht heeft. Vraag mij alleen af of dit niet op de verkoop foto te zien was. Waarschijnlijk dus niet en dat vind ik dan wel knap van de verkoper. :see_no_evil:

2 likes

Wat ben ik blij om me hier te mogen melden:

Ik geloof dat dit zomaar het laatste horloge zou kunnen zijn wat hier binnenkomt.

22 likes

Ja prachtig. Wat een beauty. Gefeliciteerd.

1 like

Ok Speedmaster kenners, ik ben in dubio en ben benieuwd naar jullie mening/advies. Tijdens de zoektocht naar een Professional Shapire (hopelijk binnenkort meer) ben ik op deze gestuit. Wat een mooi ding! Eigenlijk moet ik het niet doen maar…. Punt is hij is er met een leren band en met een titanium band. Ik heb zelf misschien een marginale voorkeur voor leer, omdat ie dan ook echt anders is dan de Professional, maar titanium is ook fantastisch. Punt is dat een mooie lerenband makkelijk te vinden of te maken is maar die titanium bracelet is niet te vinden en waarschijnlijk onbetaalbaar (ik vond er een voor een Seamaster a USD1.995🫣). Dus verstand neigt naar titanium bracelet en op zoek naar leren band. Wat vinden jullie:

4 likes

Eens.