Thnx voor het laten weten. Dan gaan we tzt toch maar voor een originele band.
Net in de weer geweest met PolyWatch. Dat geeft altijd zoveel voldoening.
Het is eigenlijk jammer dat vrijwel alleen de Speedy er nog nieuw is met Hesalite/plexiglas. Het zou toch tof zijn als bijv. Tudor dat ook zou doen bij de BB58, of Seiko bij de 62MAS. Of ben ik de enige die er zo over denkt?
Heb me ook eens een tube aangeschaft, gewoon opdoen en met een microvezel erover gaan?
Ik doe wat druppele op het hesalite en dan met een make-up wattenschijfje kleine rondjes blijven draaien. Wel enige druk uitoefenen, want anders heb je minder effect.
Daarna even afnemen met een doekje.
Als je echt een complete tutorial wil hebben moet je even op YouTube kijken.
Edit: Bijna vergeten, maar ik plak de bezel altijd af. Kan met post-its of stukjes verftape.
Ach wat schattig.
Zou niet misstaan in de omega flower collection
https://www.omegawatches.com/nl-nl/fine-jewellery/pendants/omega-flower/catalog
Pfff, wat een werk. Maar dan heb je wel een mooi momentje met je horloge.
Heb zelf de saffier, omdat ik weet dat ik heel snel krassen op de hesalite zou krijgen en dat ik die er meteen af wil poetsen.
De dome shape van de hesalite geeft de Speedmaster wel een iets originelere look, wat ik zeker kan waarderen.
Het valt mee hoor. Misschien 10 minuutjes werk. Maar het werkt heel rustgevend.
Ik heb drie iets oudere Speedy’s. Die hebben op de kast al aardig wat krasjes dus ik geef daar al niet meer zo om. Bij zo’n wat oudere Speedy vind ik het hesalite erg mooi passen. Het geeft echt een iets warmer gevoel. Ook al is het hoge saffier ook erg mooi hoor. Dat maakt het zeker bij de nieuwe Speedy wat luxer ogen. Wat ook wel mag voor die list prijs.
Die linker is de nieuwe 3861 met saffier. Maar die heb ik niet meer.

Ik had al enkele Rolex advertenties in lijstjes in mijn ‘kantoortje’ annex. mancave. Maar ik had er nog niet een van Omega. Nu wel! Wel leuk zo’n oude advertentie van Speedy. Helaas weet ik niet precies uit welk jaar.
Ik heb inmiddels al 3 jaar de 3861 hesalite.
Nog nooit t glaasje gepoetst/gepolijst. Maar eigenlijk ook niet veel te zien.
Ik was wel klaar met zo`n 2 maandelijkse poetsbeurt en ben overgestapt op Savies via Ebay, helder en flexibele sticker die er keurig op past. En net over de ronding heen. Krasvast - tot op zekere hoogte natuurlijk.
Er zitten er 4 in met poetsdoek, ontvetter en excellente handleiding voor het 3 stappen plan. Voor € 9,- of zo…
En voor 2 horloges zijn de originele glaasjes nauwelijks nog te vinden dus wat extra veiligheid kan geen kwaad, en hard boenen met PW kan ook een kuil maken in het glas. !
Ik zeg, doen ! of ga op bloemschikken
Top set
Dankjewel, 3x speedmaster en 3x volledig anders. Tenminste zo zie ik dat. Vooral de laatste aanwinst de broad arrow 3594.50 stond hoog op het lijstje.
En die Broad Arrow zijn ook nog steeds schappelijk geprijsd en een mooie heruitgave van het originele ontwerp van wijzers en plaat. En ook met een Oval O !
Mark IV is ook tof en je kunt er nog een mini stopwatch van maken als je hem uit de kast haalt