Luie zondagmiddag met de speedy
Goedemorgen, weet iemand hier of je een standaard stalen Speedmaster caseback kunt verkrijgen ergens? Ik zou graag de glazen bodem willen uitwisselen tegen een metalen caseback. Ik heb het laatste model in bezit met opgelegd logo en dus de doorkijk bodem.
Prachtige Racing
Beetje vreemd, de meeste Omega Speedmaster dragers prefereren juist de glazen bodem boven de dichte. Bij de voorganger van de 3861 was het uurwerk zelfs extra / mooier afgewerkt dan bij de dichte bodem. Dat is bij de 3861 volgens mij niet meer het geval.
Stuur maar een PB voor een prijsindicatie maar los leveren is niet mogelijk.
Ebay proberen.
Misschien is er wel iemand die wil ruilen.
Ik heb zelf ook mijn plexi 3861 ooit laten voorzien van een glazen deksel.
Ha mede-eigenaren! Sinds een paar weken ben ik trotse bezitter van een nieuwe Speedmaster Sapphire Sandwich. Ik kan me voorstellen dat sommigen denken: waar maak je je druk over? Maar ik verbaas me over beschadigingen op de bezel. Na een paar dagen had ik al een puntje bij de 140. Nu, iets meer dan een maand later, zie ik een soort rafeltjes die ook voelbaar zijn met nagel of vinger, allemaal rechtsonder op de bezel.
Het punt is alleen dat ik me niks voor kan stellen bij die beschadigingen en geen flauw idee heb hoe ze er gekomen zijn. Het gaat het om die scherpe rand helemaal aan 't eind van de bezel. Is die zo extreem kwetsbaar omdat 'ie zo scherp is of is er iets anders over bekend dat dit kan verklaren? Ik ben helemaal niet van plan om 'm ooit te verkopen, maar ik kan dit gewoon niet koppelen aan mijn voorzichtigheid
Ik krijg de foto niet geupload, misschien omdat dit mijn eerste bericht is. Mogelijk zegt iemand dit iets
Toch onbewust wat geraakt is mijn gok, heb er niets over gelezen dat het veel voorkomt.
ik heb ook vaak onverklaarbare kleine schades. Denk inderdaad dat je onbewust toch dingen raakt.
kan niet zeggen dat dit voor mij geldt, maar feit is dat als je iets gebruikt het gebruikssporen oplevert. Ik vind het niet zo’n ramp, maar ik gebruik mijn horloge ook echt elke dag en sta er iets anders in dan anderen.
In dat kader vind ik het mooi om te zien hoe verschillende mensen zo anders met hun horloge omgaan en ernaar kijken:
Ik gebruik de Speedmaster echt elke dag en nagenoeg voor alles. Leuk die verschillen zo
Naar zulke antwoorden was ik inderdaad aan het zoeken: mensen met meer voorkennis dan ik. Dank!
Ik werk in de techniek en dan specifiek in de elektra dus de hele dag kabels trekken door kabelgoten boven het systeem plafond. Als ik zie hoe mij “werk horloge” er uit ziet kwa krassen en andere beschadigingen misbruik ik daar liever een horloge voor wat voor max €200,- vervangbaar is. De apple watch is een cadeau geweest wat ik nooit gebruikte tot het werkhorloge in een holle wand gevallen is en toen echt stuk was.
Hoe zijn de waterdicht-ervaringen onder de speedy gebruikers?
Handen wassen kan. Keertje mee douchen al 2 mutch? Of kan dat makkelijk.
Heb geen idee. Benieuwd naar jullie ervaringen.
Omega garandeert WR tot de diepte waarop het horloge getest is, wel elk jaar een druktest laten uitvoeren om zeker te zijn dat de pakkingen nog goed zijn. Gaat het om de Sedna 3861?
Jep