Valt prima hoor, hier op een 17,5cm pols.
Prachtig
Hier ook 17.5cm
Ik ga m eens ff goed wassen
Is er ook iemand op HF te vinden die hem niet om heeft gehad?
Toch een beetje de Mia K. van HF met dat getinte kleurtje en die forse “poussoirs”
Dank voor je antwoord. Maar, het moet toch schadevrij kunnen zou je zeggen? Hoe krijgen anderen dit schadevrij voor elkaar dan?
Precies dezelfde als die jij hier toont. Zwart met witte stiksels!
Het gaat bij mij ook wel schadevrij. Maar je hebt altijd de kans dat ie losschiet en dat ie dan langs de binnenkant sleept.
Volgens mij heb jij een vorkje aangeschaft.
Daarmee kan je maar 1 kant van de pushpin indrukken. De andere kant blijft daarmee helemaal uitstaan en krast dan aan de binnenkant van de lug.
Ik gebruik zelf zoiets:
Daarmee kan je beide kanten van de pushpin indrukken. en dus de endlink er uitdrukken zonder dat de pins contact maken aan de binnenkant.
Troostje met de gedachten; dit werkt ook k*t. Wellicht omdat ik geen fatsoenlijk tangetje gebruik maar kan nergens een normale vinden.
Aan het eind van de dag is het ook geen schande om dit soort beschadigingetjes te accepteren. Het is een horloge wat bedoelt is om mee te gaan naar de maan. Een buts of kras hoor bij een tool.
Ja, als ik `s ochtends in de spiegel kijk klopt dat wel …
Eraf halen is makkelijk, de band erop maken is lastiger. Ook met tools
Als extraatje wat polyimide tape op de onderzijde lugs plakken. Dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan om het te voorkomen en mocht dat alsnog niet werken “c’est la vie”
Jij pakt de dremel erbij?
Thanks allen. Tooltje is inmiddels binnen en heb even op m’n Tissot geoefend. Viel toch wel tegen vond ik. Nou had ik niet de moeite genomen deze af te plakken en heb ik wat krasjes opgelopen (op m’n Tissot boeit me dat niet) maar ga het de volgende keer met afplakken proberen alvorens ik aan de Speedy begin
Jouw Bergeon is in ieder geval de goede maat voor de Speedmaster. Was het wel de goede maat voor de Tissot? Als dat niet zo is dan kan het betekenen dat het makkelijker zal gaan op de Speedmaster.
Ik zelf druk met de Bergeon de pushpin naar binnen en probeer dan de metalen band aan die kant op te tillen. Dus ik trek niet de band omhoog met de Bergeon, want dan heb je kans dat de pin terugschiet.
Het is wel een beetje een spastische beweging die je moet maken. En de Bergeon onder spanning houden, en het horloge vasthouden, en de band tussen de lugs uittillen.
Kom op heren. Zolang ze maar niet op de voorkant zitten. Het is een gebruiksvoorwerp.
Less is more
Weinig ST1’s hier de laatste tijd…
Of zijn er echt nog maar een handjevol hier op het forum / in den lande?
Ja