Speedmaster only V (Deel 5)

Toen ie uit kwam heb ik deze gehad. Alleen nooit gedragen en meteen verkocht :sweat_smile: :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik vind de ST1 hartstikke mooi maar begrijp de gevraagde prijzen echt niet. Ik vind hem feitelijk nauwelijks meerwaarde hebben tov een standaard speedy uit die tijd. Het mag iets meer zijn vanwege limited, maar dubbel of zelfs meer?

The power of hype en fomo :smiling_face_with_tear:

1 like

Mee gezwommen in de Noordzee. Of bedoelde je dat niet? :wink:

Met een nieuwe kan je zonder problemen zwemmen als je dat wenst (leek me in dit spontane geval beter dan op strand achterlaten). Ik spoel ze ook allemaal af onder de kraan na een zeepsopje. Ook geen probleem. Wel even de waterdichtheid laten checken als de garantie is verlopen, als het binnen de garantie gebeurd is Omega verantwoordelijk. Kan ook geen kwaad om het snel te laten checken.

Daar zijn de meningen ook over verdeeld bij de horlogemakers. Archer van Omega Forums zegt dat het wel kan. Om het waterdicht te maken zitten er ook rubbers in de kast bij de chronograafdrukkers, anders zou het zo lek als een mandje zijn. Als je de pushers dus indrukt, blijft het waterdicht. Alleen niet tot 50 meter gok ik. Niet geprobeerd overigens.

Klopt! En je kan daar ook “Extract of the Archives” uploaden, zodat ze met daadwerkelijke feitelijke data kunnen werken. Mijn 3590.50 zou uit 1989 komen, maar bleek 1990 te zijn. Dat klopt nu wel.

6 likes

Gezien de sta-tijd in het blauwe is het eerder FOMB fear of missing buyer

1 like

Deze zie ik hier ook niet vaak. Weinig liefhebbers?

22 likes

Jep! Doe ik ook als het zo uitkomt (op bv. vakantie). Hieronder op de foto (repost) komt ie net uit de
Egeïsche zee. :slight_smile:

volgens mij schrijft Omega dit ieder jaar voor, formeel. Dat doe ik dus ook braaf. Even naar een service center, zo gepiept.

5 likes

Vroeger niet, denk nu veel liefhebbers maar niet voor de huidige marktprijzen.

1 like

Zojuist weer terug naar de kluis gegaan maar ik draag 'm vaak :+1:

1 like

6 likes

Zet 3 oktober (donderdag) maar in de agenda;

7 likes

Speedmaster mag eens mee naar het werk.

6 likes

Moet je dan geen Railmaster hebben? :slight_smile:

2 likes

Ja, in feite zou ik die óók moeten hebben. :wink:

Een nieuwe First omega in space ,? Heel benieuwd :pray: net de “eerste editie” gekocht

17 likes

Gefeliciteerd! Ik heb er ook eentje! Mooi bandje heb je erop. Niet te dik ook. Welke is dit als ik vragen mag? Geniet er van!

1 like

Canvas bandje uit China via Ali, erg goede kwaliteit en 19mm.

1 like

Zou het een MoonSwatch worden?

Nee dit is echt van het Omega account met de oude Speedmaster wat in het filmpje voorbij komt.

Owh een nieuwe Fois?