Speedmaster only V (Deel 5)

Gewisseld naar leer, bevalt eigenlijk ook wel. Sowieso past de Speedy zich makkelijk aan, overhemd, trui, hoody. Toch weer een cliché die waar blijkt :sweat_smile:

10 likes

Prachtig, die wil ik ook wel.

1 like

Dank je ! en hij is uit 1970.
en met een poets- en wasbeurt en olie verversen is het wel in orde denk ik :grin: maar ik wel perse de oude kroon weer gebruiken dus waterdicht wordt afwachten. Maar ik ga er toch niet mee zwemmen.

1 like

Ik vind m comfitabel. Al vind ik de flatlink mooier denk. Zodadelijk eens wisselen.
Dan nog een 1450 band zien te bemachtigen

5 likes

Waarom niet, alle Omega’s kunnen tot de diepte waarop ze getest zijn of het nou de 30m horloges zijn of 6000m.

2 likes

Ik durf t ook niet

Risico valt mee volgens een Omega gecertificeerde horlogemaker:

7 likes

Vind dit toch erg mooi en solide. Wel de forstner pushpins moeten gebruiken met de omega pinnen gaat erg lastig.

Leuk ook dat mn eigen initialen erop staan

7 likes

Op de OG bracelet nog crispier

29 likes

Die rubbers zijn vast nog wel te verkrijgen? Wellicht niet eenvoudig, maar er worden wel vaker rubbers vervangen bij de kroon?

De meeste horlogemakers wagen zich hier niet aan:

2 likes

Die O-ring zit binnenin de “kop” van de kroon en die kan niet open o.i.d. Zo een O-ring wordt eigenlijk nooit apart geleverd of vervangen, de standaard service geeft een compleet nieuwe kroon met O-ring erin. Je moet dus eerst de oude meuk eruit peuteren met een naald of haak, reinigen, en dan een goed passende maat O-ring vinden die weer voldoende om de tube afsluit.

1 like

Garantie tot aan de voordeur maar we hebben het al eens eerder gedaan, het is een rotklus om dat ringetje weer in de kroon terug te persen. denk ; telkens weg sch(it)ietende spring-bar :joy:

Doen jullie ook gezellig wat verlichting om ?? Fijne Dagen !

4 likes

7 likes

Hmm ok, dan wordt het lastig inderdaad! Jammer!

Uit den ouden doosch:

15 likes

Rubber op de Speedy… yay or nay?
Het zit wel comfortabel.

Rubber op de Speedy
  • Yay
  • Nay

0 stemmers

Sommige rubbers kunnen wel, deze niet :sweat_smile:

4 likes

Ik heb daar een beetje hetzelfde gevoel over. Deze zou wel weer prima zijn voor de MoonSwatch denk ik haha.

2 likes

Mee eens. Geeft een iets goedkopere en plastic look aan de Speedmaster. Staal, leer en sailcloth gaan goed. Dit minder.

1 like