Oef wat een klassebak. Wat vond je van de spierwitte chronowijzer bovenop de vintage accenten? Storend wit of valt dat best mee?
Dat begint op een verzameling te lijken!
Geen spijt dat je de Speedy Tuesday 1 verkocht hebt ipv je reguliere zwarte? Ik meen me te herinneren dat je eentje gehad hebt
Verder alles goed daar…?
Grootste vergissing uit mijn horloge leven jasper. Ik heb toen mn reguliere1861 en ST1 verkocht. Dit was voor alle prijzen sky high gingen. Toen ik het doorhad was het te laat. Dit laatste jaar heb ik echt plezier beleefd met de zenith en nu de witte speedy dus moet het nu weer allemaal wat rustig maar die ST1 en een snoopy staan op het lijstje. Een mens moet kunnen blijven dromen!
De 3861 kwam bij uitgave in de collectie en de 3570.50 later. De laatste is zo geniaal om banden te wisselen, de kast vertoont wat sporen en de pumpkin patina geeft zo veel sfeer waardoor dat allemaal wat zonder stress kan. De 3861 draag ik gewoon het liefst op de stalen band.
Het zijn gewoon toppers op zichzelf. Maar iemand anders buiten dit subtopic gaat dat moeilijk begrijpen
Stoorde mij niet echt moet ik zeggen. Als ik toch iets moet noemen wat ik minder vindt is het het feit dat de linker sub-dial juist geen witte wijzer heeft maar een staalkleurige. Brengt het geheel een beetje uit balans naar mijn mening.
Dan moet de grote chrono wijzer ook anders, het is de combinatie van beide die het doet kloppen.
Niet alleen jou maar de meerderheid hier in het Speedmaster only draadje.
O ja, zo kan je het ook zien
Het zorgvuldig op tijd zetten van een mechanisch horloge is een mooi rustgevend klusje en het trekt je aandacht even volledig naar het horloge.
Mooi toch
Vanzelfsprekend heeft iedereen zijn eigen motivatie om een bepaald horloge aan te schaffen. En hoewel niemand een kilometer diep gaat duiken met een Sea Dweller en derhalve de specs van een horloge door vrijwel niemand gebruikt worden, vind ik het persoonlijk zonde om een Metas of COSC horloge niet zorgvuldig op tijd te zetten. De accuratesse wordt daarmee feitelijk als niet relevant afgedaan.
Dat valt me dan nu pas op! Ik snap het wel, maar inderdaad doet het de balans niet veel goeds.
En… je hebt hem niet meegenomen? Niet in de markt, niet mooi genoeg of gewoon niet het juiste moment?
Heeft er hier iemand ervaring met extra springbars voor de Speedy? Ik heb de bijbehorende twee uiteraard maar ik wissel nog wel eens van band dat ik graag een extra setje zou willen hebben.
Is het 19 of 20mm lugs en draag je leren band of gewoon op staal?
20mm. Die ik heb horen bij de 3861 stalen band. Maar ik wissel graag af met een nato en leer zo nu en dan.
068ST2207 staal / OEM rubber
068ST2208 leer / nato
Bij je AD te bestellen of via @horloge24 @floris155 @BMWX6M.
Mooi bandje (de kleur, de rest kan ik niet zo goed beoordelen). Zie je niet vaak.
Ik heb onlangs een extra setje gekocht bij @Horloge24 (Andre). Volgens de kenners zijnde springbars van een stalen band niet geschikt voor andere banden.
Ik ben al een ‘normale’ speedmaster en ik tik ook niet eventjes €8700,- neer op een random zondagmiddag
Dank! Ik vind het ook een geslaagde combi, van alles wat ik al geprobeerd heb op de Speedy. Het is een Colareb Spoleto stitching in swamp kleur
Het leuke eraan is ook de dikte. Een Speedmaster vraagt een wat dikkere band en dat hebben veel premium leveranciers vaak niet (Bulang & Sons, Molequin, Delugs enz).