Speedmaster only V (Deel 5)

De originele zwart/oranje nato van de Ultraman is ook een ijzersterke combi. Ik vind nato banden echter niks (voor mij).

De Ultraman ST2 was ook de eerste moderne Speedmaster met een DON bezel en stepped dial (van aluminium dacht ik). Ook waren de indexen in de wijzerplaat gefreesd en gevuld met superluminova. Deze kenmerken zitten nu ook in de moderne 3861 Moonwatch dus niet heel bijzonder meer. Maar de Ultraman had wel de primeur dus :smile:

4 likes

Voor elk wat wils, het kan allemaal met de speedmaster!
Nato werkt inderdaad niet voor iedereen, maar bij sommige modellen geeft het wel een gemakkelijk “vernieuwde look”
Oprecht; de foto met de flatlink op de ultraman heeft me wel anders doen kijken naar dit model.

1 like

Hehe uiteraard,
Ik hou vooral de 3570.50 voor mijn bandjes, de 3861 hou ik altijd op staal. Wisselen doe ik vrij vaak, een beetje naar het gevoel. Alhoewel ik vaak de bruine of suede band neem met vintage stiksel (a la ST1). Bandjes variëren van merk maar vooral bulang met originele omega buckles (sorry maar het is net wat meer af en verfijnd).

(PS: bovenste links en rechts 2x nato is voor de ZEP)

Vandaag op groen suede zoals eerder gepost :nerd_face:

18 likes

Het ligt ook het dichtst bij de originele Ultraman 145.012-67 op de 1039 flatlink stretch bracelet met ook die hoekige endlinks.

Foto Fratello:

Lekker hoor! Ik draag mijn Speedmaster zelden op lederen band maar ik vind het wel altijd prachtig eruit zien. Mooi setje heb je zo!

4 likes

Het wordt wel eens tijd voor een Speedmaster boek voor al die geen Moonwatch zijn.

2 likes

Heel gaaf, ook mooi dat je kiest voor de omega sluiting, maakt het net even af.

Die bruine suède lijkt me mooi staan.

Mooi setje zo hoor👌

Ja ik vind dat netjes, of het echt nodig is is een ander verhaal. De sluiting overleeft vaak de band en dan nog is een omega band echt wel aan de prijs naar mijn mening. Met een sluiting en af en toe een nieuwe band is het een leuk betaalbaar cado’tje. Zoals eerder gezegd is het telkens een ander horloge. Op de website van bulang kan je ook mooi de speedmaster guide volgen en inspiratie opdoen!

Heb al heel wat verschillende bandjes geprobeerd en zonder merken te noemen, vaak is het de plaats waar het “gelijmd” wordt die faalt. Zo weet je op den duur welke een tijd gaan meegaan.

1 like

Lekker setje zo.

31 likes

Ja nice hoor dit :ok_hand:

mooie sailcloth strap zou de witte ook niet misstaan

1 like

Wellicht, maar het rubber is heel fijn!

15 likes

Ben wel eens benieuwd naar de rubber op je zwarte.

1 like

De mkll en de mkll racing zijn 861 cal. en volgen mij toch zeker geen automaten!

Ik kijk het even aan. Maar als ik zo verliefd blijf op de speedy dan wil ik er ook een lederen band + gouden clasp bij halen

20 likes

Ziet er ook echt goed uit. Het zijn echt twee totaal verschillende horloges op deze manier. Kan me voorstellen dat je voor de witte hebt gekozen.

3 likes

De Mark 2 op zijn foto is een co-axial chronometer met cal 3330 (datum) die pas in 2014 geïntroduceerd is, niet de oude marks waar jij aan denkt.

1 like

Klopt, de foto niet goed gezien!:+1:

1 like

Zo een donkergroene crocco met idd gouden sluiting :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Rubber met een Sedna gold foldover clasp zou ook wel nice zijn :ok_hand:

1 like

Ik mag hier ook weer meedoen. :slight_smile:

25 likes