De originele zwart/oranje nato van de Ultraman is ook een ijzersterke combi. Ik vind nato banden echter niks (voor mij).
De Ultraman ST2 was ook de eerste moderne Speedmaster met een DON bezel en stepped dial (van aluminium dacht ik). Ook waren de indexen in de wijzerplaat gefreesd en gevuld met superluminova. Deze kenmerken zitten nu ook in de moderne 3861 Moonwatch dus niet heel bijzonder meer. Maar de Ultraman had wel de primeur dus
Voor elk wat wils, het kan allemaal met de speedmaster!
Nato werkt inderdaad niet voor iedereen, maar bij sommige modellen geeft het wel een gemakkelijk “vernieuwde look”
Oprecht; de foto met de flatlink op de ultraman heeft me wel anders doen kijken naar dit model.
Hehe uiteraard,
Ik hou vooral de 3570.50 voor mijn bandjes, de 3861 hou ik altijd op staal. Wisselen doe ik vrij vaak, een beetje naar het gevoel. Alhoewel ik vaak de bruine of suede band neem met vintage stiksel (a la ST1). Bandjes variëren van merk maar vooral bulang met originele omega buckles (sorry maar het is net wat meer af en verfijnd).
(PS: bovenste links en rechts 2x nato is voor de ZEP)
Ja ik vind dat netjes, of het echt nodig is is een ander verhaal. De sluiting overleeft vaak de band en dan nog is een omega band echt wel aan de prijs naar mijn mening. Met een sluiting en af en toe een nieuwe band is het een leuk betaalbaar cado’tje. Zoals eerder gezegd is het telkens een ander horloge. Op de website van bulang kan je ook mooi de speedmaster guide volgen en inspiratie opdoen!
Heb al heel wat verschillende bandjes geprobeerd en zonder merken te noemen, vaak is het de plaats waar het “gelijmd” wordt die faalt. Zo weet je op den duur welke een tijd gaan meegaan.