Speedmaster only V (Deel 5)

Hahaha dat is waar!

1 like

Moonphase en chocolate.

Beide dubbel saffier.

22 likes

1 van de natste jaren naar t schijnt. Daarnaast op 1 na warmste kerst ooit gemeten

1 like

Klopt. Ik stond vandaag even op de dijk bij Brummen om te kijken of het interessant was om wat foto’s te nemen van het hoge water. Het water van de Ijssel klotst daar echt nog maar een paar centimeter onder de dijk.
In Deventer hadden ze ook al zandzakken bij de kade gelegd, maar het schijnt gelukkig weer wat af te nemen.
Het is in ieder geval lang geleden dat de uiterwaarden zo diep onder water stonden.

1 like

Ik heb hem ook nog nooit zo hoog zien staan (alle rivieren trouwens) wel mooi hoe dit allemaal geregeld is, waar een klein land groot in is.

Daar komt ook dit oudje vandaan, en dan heb ik het niet over de speedmaster :wink:

13 likes

Een tijd terug heb ik gevraagd naar de ervaringen met een Uncle Seiko band voor de Speedmaster Reduced. Helaas kwamen hier geen reacties op.

Ondertussen heb ik de US1450 maar besteld om het zelf ter ervaren. De US1450 is de variant met de solid end links, dit was voor mij wel een must.

De solid end links paste helaas niet direct. Na overleg met Uncle Seiko eerst geprobeerd om de tabs op de end link iets af te vijlen. Mocht dit niet lukken dan zouden er nieuwe end links opgestuurd worden. Vijlen is niet direct iets wat je wil doen met een nieuwe band :sweat_smile:, maar een klein beetje materiaal weg halen was voldoende om de end links passend te krijgen. Ik ga ervan uit dat ik pech had! De after sales van Uncle Seiko was wel heel snel en prettig.

Het voordeel van deze band is dat de originele sluiting zo over gezet kan worden.

Hieronder wat foto’s, wellicht heeft iemand nog wat aan mijn ervaring!

15 likes

16 likes

Oeh wat een simpele foto voor jouw doen.

1 like

Weer even over op een nato van Zuludiver. :slight_smile:

13 likes

Dit onderwerp is al 1000x besproken. Omega zegt dat het kan, dus ik doe het dan ook al jaren zonder enig probleem.

Ik zou het niet doen met zo’n prachtig exemplaar uit 1970, zoals die van @Ron-W

3 likes

Dank ! en nee… niet ermee zwemmen want ik hou de originele kroon en pushers hoop ik, en dat wordt max 1,5 bar dus net genoeg om transpiratie buiten te houden :sweat_smile: . Het uurwerk gaat wel ultrasoon pootje baden natuurlijk.

1 like

Even een kleine introductie van mijn nieuwe Speedmaster Professional 3590.50 uit 1996. Onlangs overgenomen van @TheWornWatch. Ik moet het hesalite nog wel even poetsen met Polywatch maar daarna kan ik los gaan met bandjes wisselen. :ok_hand:

Ik heb ook een nieuwe 3681 met saffier in mijn collectie… maar ik moet bekennen, deze Speedy met mooi vergeeld tritium en het warme hesalite doet mij meer. :star_struck:

21 likes

Pics or it didn’t happen. :see_no_evil:

2 likes

Ik voel al nattigheid. :grimacing: Te laat om te corrigeren denk ik. :scream:

Ik zal je helpen @Petteflet :rofl:
De rechter is Patricks 3861 en om het verhaal completer te maken… dit zijn ook zijn handen :grin:

Gefeliciteerd met deze mooie Speedy!

7 likes

Jaa heel tof!

Mooi ook dat het precies zo was zoals je hem wilde!

Veer plezier ermee! :blush:

2 likes

Toppertje Patrick! Zoiets wil ik ook nog eens

1 like

Serieus?

1 like

Yep, je ziet het. :wink:

1 like

50 meter hè. Dus zwemmen is geen enkel probleem. Heb je ongeveer 49 meter marge.

5 likes