Speedmaster only V (Deel 5)

Zeer fraai koert, de uncle valt goed. Had je oproep niet gezien. Heb ook een Uncle op mijn speedmaster racing. Die is net iets smaller en fijner en oogt minder grof op mijn dunne polsjes dan het origineel. Ik wissel soms even af, ook om het origieel puntgaaf te houden.

Ook ik ben zeer tevreden met de uncle strap.
Aftermarkt bracelets zie ik net als aftermarket straps. Niemand heeft commentaar op een kwalitatieve leren vervangende band van een goed merk zoals bijvoorbeeld Hirsch. Waarom zou dat anders zijn voor een bracelet. De uncle strap is niet goedkoop maar kost je ook niet de kop.

1 like

145.022 uit 1987 met bijbehorende 1450 band

27 likes

Vooropgesteld: iedereen mag zelf weten wat hij/zij vindt, of wel/niet doet/durft met zijn horloge, maar ik vind het interessant om te vernemen hoe iemand tot een mening komt. Misschien kan ik daar iets van leren.

Dus jij denkt dat Omega geen rekening met marge houdt, en risico’s gaat nemen met hun reputatie?
Als je zo weinig vertrouwen in een merk hebt, waarom zou je dan hun producten willen kopen?

Afgezien van wat Omega je garandeert; Ik ken heel veel Speedmaster eigenaren die zwemmen met hun Speedy, maar ik heb niemand gehoord over waterschade.
NASA simuleert gewichtloosheid in het water, en waterdichtheid maakt ook deel uit van de testen waaraan de horloges worden onderworpen. Zij houden geen rekening met marge?
Op welke feiten en bevindingen is jouw mening precies gebaseerd?

Uiteraard laten we vintage buiten beschouwing, en uiteraard dien je je Speedy wel periodiek te laten controleren, maar dat spreekt voor zich lijkt me.

4 likes

Misschien moeten we de vraag omdraaien: zijn er mensen die waterschade hebben (gehad) aan een goed onderhouden Speedmaster?

:grin: :+1:

Het blijft een mooie en bijzondere LE, de Tokyo :jp: Blue Speedy :blue_heart:

17 likes

3861 VS 1861

18 likes

Winkelcentrum wijzerplaatje :panda_face:

25 likes

Zit jij ook moed te verzamelen om de winkelgekte te trotseren?

19 likes

Wederhelft aan het shoppen, man & hond wachten braaf in de koffiehoek.

18 likes

Neen, mijn mitsukoshi plaat is van origine uitgebracht voor een japans warenhuis :joy:

2 likes

14 likes

Nog één fotootje met deze strap. Zodadelijk toch maar weer de bracelet er op zetten.

22 likes

Ik vind het er zo, verrassend genoeg, prima uit zien met die band eigenlijk.
Maar de stalen band wint altijd.

1 like

De verkopers hebben sinds 2021 een duidelijke instructies gekregen;

7 likes

De AD zegt in principe indirect hier mee dat de testen op waterdichtheid dus klinkklare onzin zouden zijn. Toch zou hij beter moeten moeten weten sinds de Speedmasters ook Metas gecertificeerd zijn. Iedere Speedmaster is dus ook echt onder water geweest en getest op de druk die wordt aangegeven. Een betere test bestaat dus niet.

Als je dus de Metas testresultaten naast de mening van de AD legt, dan zou ik persoonlijk de AD in deze kwestie niet vertrouwen, want wat hij zegt is feitelijk niet waar.

Uiteraard mag iedereen evengoed zelf weten of hij/zij met een Speedmaster gaat zwemmen, douchen en in de regen lopen of niet, maar hij kan er dus echt tegen, dus lekker van gaan genieten :grin:

6 likes

Ik ga vanavond t nieuwe jaar in met deze om de pols 🫶

23 likes

Deze ochtend even de Omega Nato erop. Vanmiddag ga ik denk ik weer terug naar de originele nylon strap. Was is het toch een bandenslet. :grin:

8 likes

Deze AD verkondigd dus onzin, geheel tegen de beweringen van Omega in, en deze AD is waarschijnlijk inmiddels geen AD meer.

Ik begrijp nu wel je angst, al is deze onterecht.

Lees anders even het antwoord van @YY77 waarin het zeer duidelijk omschreven staat. De Speedy’s 50 meter betekent letterlijk dat je er 50 meter diep mee onder water kan, en niet 5ATM waterdichtheid, wat een theoretische waarde is, zoals veel andere merken weergeven.
Groot verschil dus.
Vertrouw op Omega; ze verdienen het.

6 likes

Kleine aanvulling maar bij de meesten wel bekend, de pushers en de kroon niet indrukken/gebruiken onder water.

3 likes