Speedmaster only V (Deel 5)

However, now that the (entire) watch is certified by METAS, it is also guaranteed to be water resistant. You can swim with this watch but not dive with it. METAS tested it to 50 meters + 10%, just like the current standard Moonwatch models.

Voor de meesten van ons wel bekend dat je er mee kunt zwemmen. Toch komt de discussie om de zoveel tijd weer terug.
Leuk om te lezen dat ze getest zijn tot 50 meter + 10%.

1 like

Dus…… :grin:

Ergens logisch dat dit model er aan moest geloven, als enige 1861 (variant) in de reguliere collectie. Subtiele update en het detail van die Saturn V secondewijzer is bizar knap gedaan. Zit een patent op?

1 like

Geen idee over patent, denk alleen dat 16k een beetje hoog is ingezet.

1 like

@nielsrr super mooie band👌🏼

3 likes

Misschien heeft het tijd nodig om te wennen. Ik ben niet meteen dol enthousiast.

Net als de snoopy’s op de speedmaster. Ik weet waarvoor het staat maar toch begin ik het pas na lange tijd een beetje te waarderen :grin:

4 likes

Waar komt de band vandaan? Erg mooi…

Artem sailcloth :slightly_smiling_face:

1 like

Qua grootte valt 44mm nog mee, bij een polsomvang van 21 cm in ieder geval :smile: .

19 likes

Op Instagram zijn ze ook wat minder genuanceerd. Zit wel een kern van waarheid in vrees ik. :roll_eyes:

8 likes

Duur raketje a 5K :joy:

3 likes

Het is maar een prijs! Ik snap niet waar iedereen zich zo druk over maakt. Je hoeft het niet te kopen, niemand stond op een wachtlijst en hoeft daarom de nieuwe prijs te slikken en je kan de oude vast voor een leuke prijs op de kop tikken nu de nieuwe een verbetering is. De oude heeft wel lume in de lunette, de nieuwe niet blijkbaar. Dat zal dan wel weer emaille zijn?

De witte dial Speedmaster is per ongeluk getoond door een onwetende dame tijdens de rondleiding en ik hoor daar heel goede verhalen over. Prijs nog onbekend, maar iedereen vermoed dat het ongeveer op dezelfde prijs als de saffier 3861 uitkomt. Mogelijk iets meer omdat de wijzerplaat een soort glossy effect heeft, dus mogelijk een ander productieproces.

2 likes

Dit is gewoon een weg die Omega de laatste jaren is ingeslagen. Exponentieel de prijzen verhogen. Veel hoger dan de inflatie.
Ze zoeken de grenzen daarin op. Daar mogen we best wat grapjes over maken, of kritisch over zijn. Net als we doen over de schaarste bij Rolex horloges.

Edit: Ik moet toegeven dat dit wel heel tof gedaan is. :laughing: Level of detail. :clap:

9 likes

Absoluut! Kritisch zijn en de draak steken met de vaak onbegrijpelijke wegen die horlogefabrikanten bewandelen, is wat de hobby leuk maakt! Maar als iemand zich beledigd voelt of boos wordt over een prijs, dan begrijp ik het niet meer, vooral als ze het hele merk afschrijven. Het zijn luxeproducten, het is geen levensbehoefte. Koop het dan niet :slight_smile:

Het productieproces van de Saturn V raket is weer iets nieuws en is echt high tech. Heel gaaf! Alles wordt op 3000 rpm (rotatie) met laser gegraveerd! Dit is ook de frequentie van de laser. De afstand tussen de raket en de lager geleden subdial is ook gaaf gedaan.

2 likes

Precies dat! Ik zou het voor de prijs niet kopen, maar het horloge kunnen bewonderen in al zijn details vind ik al heel erg leuk om te doen.
De vorige generatie heb ik ook uitgebreid met loep kunnen bekijken op de GTG en toen was ik al onder de indruk van de details.
Laat staan dat de nieuwe versie nog meer details en diepte heeft door de nieuwe technieken. Daar word ik wel warm van.
Niet alleen vanwege de te hoge prijs, zou ik daarnaast dit horloge niet kopen. Het is te druk naar mijn smaak. Ik houd meer van eenvoud.

Voor mij is het dus meer een erg mooie gimmick die ik door de nieuwe technieken en in al zijn details nog meer ben gaan waarderen dan de vorige versie.

6 likes

Nog een nieuwtje vanuit de wandelgangen. De release van de witte dial Speedmaster ligt naar verwachting tussen maart en juni dit jaar. Reden dat het niet eerder is uitgekomen is omdat Omega het direct in de winkels (boutiques/dealers) wilt hebben liggen na de bekendmaking. Dus het is vooral een logistieke vertraging. Zet je jezelf dus maar vast op de wachtlijst, want deze gaat als warme broodjes over de toonbank straks (als ik iedereen om mij heen hoor). Ik wacht nog even vanwege de NA (binnenkort topci) :slight_smile:

14 likes

19 likes

Nee hoor geenszins. :smile: Blijft een mooi merk. En ergens begrijp ik de prijs misschien ook wel, t.o.v. de reguliere Moonwatch, die natuurlijk ook al tegen de 9k zit.

En precies wat Julian zegt. Ik stond er ook echt van te kijken. Op foto’s heeft het horloge me nooit echt geraakt. Maar in het echt was ik erg onder de indruk. :ok_hand: Dit horloge is iets speciaals.

4 likes

Inderdaad, ik had hetzelfde toen ik de Apollo 8 voor het eerst zag bij Punte in Utrecht, jaren geleden.
Bij de nieuwe versie zijn de schroefjes in de wijzerplaat niet meer zichtbaar, dat is echt een verbetering.
Waarom ze het geel uit de tachymeter hebben gehaald, begrijp ik niet helemaal. Maar ik weet dit keer ook echt niet wat ik mooier vindt. Tachymetre in het wit of geel…

1 like

Niet meer zichtbaar of minder zichtbaar?
(of heb jij het over andere schroefjes)

1 like