Dacht een deal voor de vraagprijs + verzendkosten te hebben. Echter ben ik compleet geghost. Nog nooit meegemaakt… Begrijp nu waarom ik nooit op Reddit zit. Speciaal een account voor aangemaakt. Mocht iemand ooit een 1469 bracelet over hebben voor een schappelijke prijs, mag je me altijd berichten. Als er dan ook nog 813 endlinks bij zitten maak je helemaal m’n dag haha.
Genoeg gelult, plaatje dan maar:
De step up naar de linker subdial die je niet in de rechter hebt?
Correct! Dat viel me ook meteen in de macrofoto op. Ik zal het ook eens van een andere hoek moeten bekijken. Wellicht is het een gekke schaduw van de macrolens. Ik moet zeer dicht op het horloge voor dit soort foto’s helaas.
Typografisch zijn letters met een ronding aan de boven- of onderkant altijd groter. Optisch lijkt een ronde letter anders kleiner dan een rechthoekige.
Technisch:
Een vierkant lijkt een vierkant als het 1% breder is getekend en hetzelfde geldt voor een ronde vorm. Om een ronde vorm even hoog te laten lijken als een vierkant moet het aan iedere kant ongeveer 2 tot 3% uitsteken. Een punt van een driehoek lijkt te lijnen met een vierkant als deze punt minimaal 3% uitsteekt. Dit zijn natuurlijk ook indicaties. De uiteindelijke maatvoering is sterk afhankelijk van het ontwerp en leunt sterk op het oog van de ontwerper
Eindelijk de Mark II in bezit. Wat een geweldig horloge, en zeker gebruikt, maar dat maakt deze juist karaktervol. Wijzers, wijzerplaat, glas en kast zijn mooi oud geworden… vind ik…
Er staan er diverse te koop op C24 in de onderdelen sectie.
Mooi hoor, een van de mooiste speedmasters!!
Gaaf! En gefeliciteerd!
Mooi boek, is alweer achterhaald geloof ik

Vraag me af of er ook een boek over de Mark 2,3,4,5 serie bestaat.
Heb versie 1, daar heb je al weinig meer aan inmiddels.
Trouwens net een Spiralwinder display-back besteld. Ik ben nuchter genoeg om te accepteren dat dit geen origineel Omega-onderdeel is. Eentje geinstalleerd voor een forumlid en was onder de indruk van het resultaat. Oude deksel blijft gewoon hier en ik zal vast nog wel eens back/forth wisselen. Tip voor andere bestellers van deze deksel - draai hem HEEL goed vast, anders is-ie niet waterdicht! En vet de pakkingen (het zijn er twee hier) licht in met - liefst - Fomblin.
Ik vind deze zo gaaf hè, hoe draagt dit? Ik schrik altijd een beetje van de hoge kast. Of lijkt dit zo door de vorm?
Het is een flink horloge, maar op de één of andere manier zorgt de cushioncase- vorm er voor dat het erg comfortabel draagt. En niet groot, en ik heb zeker geen grote pols…
Ik draag de band overigens redelijk strak afgesteld.
Dit is sowieso aan te raden, omdat hij wel vrij top heavy is en anders gaat schuiven/hangen
Thanks. Even m’n best op gedaan hoor.