Ziet er tof uit! Is het horloge zonder dat plaatje nig steeds even goed beschermd tegen magnetische velden?
Ja, een 2023 is nog redelijk nieuw. Denk dat een 2021-2022 zeker wel voor onder de 6000 euro te bemachtigen is. Op 2021 en 2022 modellen zit ook nog niet de nieuwe adjustable clasp
Thanks! Nee, dat denk ik niet, maar ik kan niet echt inschatten hoe gevoelig een speedmaster hiervoor is. Anders af en toe door de demagnetiseerder halen.
Ja, dat is een goeie inderdaad!
Die vraag schoot me ineens te binnen. De 3861 is wel beschermd, aangezien deze uurwerken zonder dat plaatje komen, maar bij de eerdere uurwerken zou ik het niet weten.
Maar goed, als we in de praktijk kijken naar horloges die niet beschermd zijn tegen magnetische velden, die blijven ook keurig lopen.
ja, eens aan de andere kant werden deze horloges ook standaard geleverd met een glazen caseback onder ref. 3752.50, hierbij zitten er geen verschillen in materialen (op de rem na) van het uurwerk. Enkel de afwerking is wat mooier.
Ja maar als ik het goed heb waren die uitvoeringen dus ook gevoeliger voor magnetisme.
Ja, dat geloof ik graag idd. Zal eens kijken of ik wat over kan vinden ergens. Ben nu ook wel benieuwd.
Gave foto
Thx!
Zekers!
Dit had de standaard band moeten zijn (en die stugge strap hadden ze in een soepele variant als alternatief aan kunnen bieden)
De beste standaard Speedy Pro tot nu toe is zeker cool
Wat is bij dit horloge, maar ook bij andere horloges, de gereedschapsuitstraling?
Of gewoon beide banden in de box…
Dat zou helemaal top zijn
Dit horloge is een uitzondering en heeft geen gereedschapsuitstraling. Maar toen ik deze een keer op de pols had (de Snoopy van Robert-Jan) was ik op slag verliefd. Ik wordt heel vrolijk van de kleine Snoopy en de vrolijke blauwe kleur. In het echt heeft de zilveren dial een structuur die veel diepte geeft. Op foto’s en video’s is dit niet zichtbaar.
Toolwatches hebben een gereedschapsuitstraling
Goed aandraaien hoor! Anders wellicht niet waterdicht. Spreek uit ervaring - de eerste die ik plaatste kwam aanvankelijk niet door de vacuumtest. Mijn eigen exemplaar ook voorzien (en vacuumgetest!) inmiddels. Mooi gezicht zo; natuurlijk is het horloge minder magnetisme-resistent maar dat is iets waar je rekening mee kunt houden.
In geval van twijfel - mocht je in regio 010 wonen, ik wil hem desnoods gratis voor je testen.
Dank voor de tip! Heb m’n best gedaan met aandraaien. Dank voor het aanbod!
Horloge zal denk ik eerdaags ook een service nodig hebben, want service historie is niet bekend en loopt wat te snel (of hij is al magnetisch )
Heerlijk! Staat hier heel hoog op de wishlist. Maar dan wel ook op staal. Zag er laatst een te koop tijdens rondje GD websites - maar was te laat