Speedmaster only V (Deel 5)

Ik kijk naar de nog redelijk bescheiden anno 2020 1861 op leer die ik draag (ruimschoots sub 4K nieuw, mind you) en denk - “vooral jezelf blijven. Bij mij geen polonaise aan de pols”. :sweat_smile: :sweat:

1 like

Ook een geweldig horloge. Ik ben net zo dol op mijn 3590.50 (1990; 861 caliber) als mijn stalen 321. Het zit 'm ook zelden in het prijskaartje, maar juist in de beleving.

26 likes

deze ziet er dan ook wel heeeel fraai uit zeg

1 like

Fantastisch, met stretched R

1 like

Dank! Deze komt dus uit 1990 en is helemaal origineel tot aan de bijzondere B3 lunette. B3 is een aanduiding vanuit het Moonwatch Only boek. Het horloge is door de vorige eigenaar uit Japan gehaald, waar je toch de mooiste semi-vintage Speedmasters kan kopen. Ik wilde persé eentje hebben met de lange S en R en die dikke lume plots. Dan zit je met de 3590.50 toch het beste. De jaren 80 dials vind ik minder mooi, de B2 lunette is daarvan wel mooier vind ik. En de 1479 is een volledig “solid link” band en zit heerlijk.

En nagenoeg full set, blijft toch lekker :slight_smile:

14 likes

Goed man, staat ook op m’n shortlist (hoewel het nog lang kan duren)

1 like

Ik kan nergens vinden dat dit wordt aangeboden. Heb je de bron?

De Omega boutique manager van Frankfurt/Berlijn kwam in augustus jl. met het nieuws en hij gaf toen de prijs door (ik was nieuwgierig). Ik zie nu dat hij 58.000 euro aangaf. Ze kunnen het bij iedere boutique of AD voor je opzoeken. Zal ook wel weer duurder zijn geworden inmiddels.

1 like

Het zal deze platinum flatlink van de platinum seamaster wel zijn

2 likes

Ja inderdaad een flatlink band, zoals de 321 Ed White of de '57.
Zal flink wat wegen bij elkaar…

1 like

Of met beide beentjes op de stalen grond blijven :wink:

8 likes

Mede mogelijk gemaakt door @YY77 die out of the blue zijn Omega tooltje aanbood :hugs: Daar kon ik geen nee tegen zeggen :blush: Nogmaals heel erg bedankt Yong! Ik ben er heel blij mee!

21 likes

Vorige week uit de VS gekomen, had dit bandje besteld via vrienden daar (ivm verzendkosten). Nog niet helemaal overtuigd, even proberen…

6 likes

Met het wegvallen van Gasgasbones als optie om goede velcrobanden te bestellen is imho de beste keuze verdwenen.

1 like

Ja, daar ben ik het wel mee eens. Gelukkig heb ik die al!

Dit is een iets ander principe dus ik was wel benieuwd. Vind het ook wel grappig dat ze tamelijk hun best doen een echte kopie te maken.

Ik draag de GGB velcro veel met activiteiten als bv. bergwandelen en zwemmen, dus zocht ook een alternatief zodat ik de levensduur van de GGB beetje rek. In de zomer is dat echt mijn go-to.

Ik heb 1 twopiece nog door Carl laten maken voordat hij stopte en 2 andere (afhankelijk van de hardheid van de stof) heb ik zelf “gemod”.

Heel lekker plaatje J! Dit is mogelijk de beste tot nu toe. Kan zo de Omega website op.

9 likes

Dankjewel :blush: Ik zat zelf nog te twijfelen om hem te posten, aangezien er direct zonlicht op de dial scheen en er veel overbelichting was :joy:
Ik heb aan deze foto heel wat moeten tweaken in ieder geval, maar uiteindelijk heeft het een acceptabel resultaat :sweat_smile:

1 like

Niet echt een heel mooie foto als ik eerlijk ben. Gelukkig heb ik wel een goed voorstel:

Jij stuurt je Speedy naar mij op en ik zal er een mooiere foto van maken. Zodra dat gelukt is stuur ik hem natuurlijk weer terug. Ik beloof dat ik echt m’n best zal doen. :innocent:

3 likes

Ik zal even nadenken over je aanbod :joy: :wink:

2 likes