Speedmaster only V (Deel 5)

Oke. Dus? Zilver is in veel opzichten een inferieur materiaal voor gebruik in horloges en het kost geen moer.

Dat snap ik, maar Omega was wel eindelijk het mannetje met een horloge boven list. En dan bedoel ik terwijl deze in productie was en niet pas na de discontinue.
Ik ben dus benieuwd of deze nieuwe release effect gaat hebben op de marktprijzen van deze modellen

Snoopy 3 waarde is al een tijdje aan het dalen;

2 likes

Nogmaals

Maar als je het niet met me eens bent. Zeg dat dan gewoon.
Ik zeg alleen dat ik benieuwd ben wat deze nieuwe release met de marktprijzen van die modellen gaat doen. Óf het ĂŒberhaupt invloed heeft of niet. Ik kan me voorstellen van wel.

Uiteindelijk wordt een edelmetaal altijd boven staal geprijsd, het is aan de koper om te bepalen of dat het waard is. De Tudor BB58 zilver is ook 1k meer dan staal.

2 likes

De Canapus kun je moeilijk vergelijken met de nieuwe witte. Qua prijs denk ik niet dat dat directe concurenten zijn.

De Tokyo zit in de prijsklasse van de nieuwe witte en wordt ook niet meer gemaakt. Ik denk dat het voor de prijs niet veel uit gaat maken. Het is maar welke je liever hebt.

De Snoopy is zowel list als grijs duurder. Als je dat er niet voor over hebt kun je nu als alternatief de witte kopen. Ik denk niet dat Omega nu met de Snoopys blijft zitten nu ze de nieuwe hebben uitgebracht😉

Ik denk dus dat het weinig uit zal gaan maken voor die modellen

2 likes

:wave:

Ik denk ook dat de kandidaat kopers van een Canopus niet persĂ© wakker liggen van een reguliere collectie stalen Speedmaster. En het is algemeen bekend dat de LE’s voor een groot deel achter ons liggen, dus dan lijkt me een uitbreiding van de standaard collectie geen slecht idee. En verkopen zal het zeker :slight_smile:

3 likes

Die standaardcollectie moonwatches is nu echt uitgebreid tov alleen leer en staal bij de vorige generatie. Ze hebben nu wel alle doelgroepen afgedekt.

2 likes

inderdaad, dat denk ik ook.

exact. Nu kan een ‘‘gewone’’ koper een witte zien en kopen. De LE’s zijn niet voor de gewone kopers, die weten helemaal niet van het bestaan ervan af. Ik denk dat ze een meesterzet hebben gedaan!

:point_up_2:

4 likes

Plaatje voor de sfeer:

21 likes

Moet even wennen, normaal zie ik een kroontje bij jou :wink:. Staat je echt heel mooi , ben ook weer in de speedy fase belandt.

1 like

Voor de liefhebber:

https://uhrforum.de/threads/omega-105-003-ed-white-pre-moon-mit-revision.565118/

Ps ik heb niks met de verkoop te maken
 maar er zijn altijd liefhebbers opzoek.

1 like

Horloge liep in het begin +15,5s/dag. Nu na dagelijks dragen +3,6s/dag. Enig idee hoe dit kan? Meer draaitijd tov vorige eigenaar? Ik zou dan juist verwachten dat ie in het begin langzamer had gelopen?

Heb je iets veranderd in je opwindroutine?

Nee, sinds bezit eind februari elke dag helemaal opgewonden

s’avonds anders weggelegd?

Gefeliciteerd! Deze zie je niet vaak op het forum, het is echt een prachtig horloge! Mooi formaat, handopwinder en perfecte band. Top!

Nog een plaatje voor de sier :slight_smile:

24 likes

Haha nee ik draag hem altijd als ik slaap. Misschien beter gaan lopen door meer gebruik en draagtijd?

Merci. Ben er zeer content mee. Eerder de saffier gehad en verkocht; instant spijt
 dus teruggekocht maar nu met hesalite.
Welke zit je achteraan?

1 like

Alleen de hesalite uitvoering, k vind de band echt helemaal niks van de saffierversie

1 like