Prachtige foto, wat is dat voor band als ik vragen mag? Is die origineel van Omega?
Is dat echt Moonwatch only of valt er voor de liefhebbers van triple dates enzo ook nog wat te lezen?
Gefeliciteerd met de schitterende vintage Speedmaster bovendien!
Goedemorgen iedereen!
Het is echt Moonwatch only en alle varianten en special editions van de Moonwatch. En dat zijn er nogal wat kan ik zeggen
Na wat studie ben ik inmiddels in de veronderstelling dat het hier wel gaat om een 3590.50. Het serienummer duidt op een productiedatum begin 1990. Volgens met Moonwatch Only boek zijn deze wijzerplaat en Lunette tot 1990 gemaakt en dan zou de band ook weer passend zijn. Waarschijnlijk dan een van de laatste exemplaren met dit specifieke uiterlijk.
Ah kijk aan! Dus toch een 3590.50. Het tritium leek een beetje vlak dus vandaar dat ik dacht dat het een 145.022 was. Feitelijk is een 3590.50 ook een 145.022 maar ze kwamen in ongeveer 1990 met een nieuw systeem voor de codering en de nieuwe 1479 band. Daarom staat er aan de binnenkant van het achterdeksel ook nog 145.022. Er is geen duidelijke lijn te trekken aan de hand van de lunettes. Ik heb een 1990 model met een B3 lunette, jij met een B2. Sommigen kwamen nog met de 1450 band en anderen weer met de 1479. Ze maakten gewoon de voorraad op. Dat maakt het ook leuk en lastig.
Je hebt dan wel een heel fraaie 3590.50, dus top! Wellicht kan je nog een foto maken in daglicht zodat je goed de patina ziet van het tritium?
Voor ongeveer 120 euro (kan zijn dat het voorlopig niet kan vanwege het veilingschandaal) kan/kon je een Extract of the Archives aanvragen. Dan weet je precies wanneer het geleverd is en waar.
Voor de een is dat veel geld voor die informatie, voor mij is dat het altijd waar omdat dit meer verhaal geeft aan het horloge. Gelet op de netheid van het horloge, kan het best ook uit Japan komen.
Ik heb al gekeken of ik een extract from the archives kan aanvragen maar ik begrijp dat Omega die service (ten minste voorlopig) heeft stopgezet.
Hier nog een foto bij daglicht. Veel beter wordt het met m’n iPhone camera niet
Ja ik ben benieuwd wanneer ze weer verder gaan. Petros was al vervangen voordat dit schandaal aan het licht kwam. Zal wel iets geloofwaardigheid te maken hebben.
Ja op deze foto is het beter te zien, lijkt me allemaal te kloppen
Top! Thanks!
Ik heb ook de variant met saffier. Ik snap alle liefhebbers die geen saffier willen op een speedy maar ik vind deze versie veel mooier op saffier. Alsof het zo hoort. Band is mooier, saffier heeft veel minder die milky zijkant. Opgelegde logo. Perfecte moderne speedmaster.
En het grappige is dat ik nog geen horloge heb gehad (dus ook geen enkele van mijn ongeveer 20 eerdere Speedy’s) waar ik zoveel positieve reacties op heb gekregen.
Komt dit ook niet door de komst van de Moonswatch dat het herkenbaar is geworden?
Nee, daar geloof ik helemaal niks van.
Dit heeft een totaal andere uitstraling, met name door de band. Geen enkele niet-kenner die een Moonswatch aan een Speedy 3861 saffier kan koppelen.
Ik draag vaker zowel mn speedmaster als 1 van mn moonswatches, geen mens die t in de gaten heeft
En hesalite helemaal niet
Enig “nadeel” is dat het snel krast. Ik schuurde laatst vol met het glas tegen een deurstijl. Dat werd dus weer even poetsen met Polywatch Gelukkig was er verder niks beschadigd.
Dat is persoonlijk. Ik heb hem liever helemaal brushed, want dat vind ik iets stoerder ogen. Maar ik kan goed begrijpen als je voor meer verfijnd gaat, dat gepolijste tussenlinks de voorkeur hebben.
Het opgelegde logo is inderdaad een echt pluspunt. Dat had de hesalite ook wel mogen hebben… tijd dus om de Speedy te gaan modden
Gelukkig heeft Omega twee varianten uitgebracht, zodat er voor iedere liefhebber een keus is.