I like it!
Zo ben ik naar de hesalite aan ‘t kijken ….
Gefeliciteerd, heb je de Racing ook nog of heb je die ingeruild/verkocht?
Ziet er niet uit bij welk horloge ook!
Ik zou het niet persé voor en nadelen noemen, maar meer feitelijke verschillen. Aan jou dan de keuze wat je mooier/handiger gaat vinden
Even kort op een rijtje:
Hesalite:
- Hesalite glaasje - geen milky ring, meer krasgevoelig, maar makkelijk weg te poetsen.
- Dichte case back.
- Gedrukt logo op wijzerplaat.
- Stalen band compleet geborsteld.
Sapphire Sandwich:
- Safier glas - wel milky ring, maar krasbestendig.
- Open case back.
- Opgelegd logo op wijzerplaat.
- Tussenlinks op stalen band zijn gepolijst.
De hesalite is door het glaasje meer true to original. Door de geborstelde band is het meer een echte tool watch, terwijl de band van de sapphire sandwich sjieker oogt door de gepolijste tussenlinks. De sapphire sandwich is meer hufterproof door het safierglas.
Nu gaan we echt detail-nerden :
Het is niet direct te zien, maar het safier glas is iets meer boxed en het hesalite glaasje domed. Je moet ze echt naast elkaar houden om dat verschil te zien haha.
Wat me ook wel eens opvalt bij het opgelegde logo, is dat bij een bepaalde lichtinval het logo wegvalt, terwijl je bij het gedrukte logo het logo altijd blijft zien.
Ga voor de versie die jou het meest aanspreekt, want je kan met beide niet mis gaan.
Ik ben voor hesalite gegaan, vanwege het hesalite glaasje. Het krassen valt heel erg mee vind ik. In de 1,5. Jaar dat ik hem heb, heb ik het glaasje slechts twee keer behandeld met Polywatch, maar dat was puur omdat ik een Speedmaster GTG had
Ook de compleet geborstelde band vind ik wat stoerder ogen en gaf bij mij de voorkeur.
Succes met je keuze!
De Racing is verkocht
Weinig aan toe te voegen! Ik ben uiteindelijk voor de Sapphire Sandwich gegaan omdat het mijn eerst Omega was en ik graag het uurwerk wilde kunnen bewonderen. Iets wat ik dan ook regelmatig doe ;-). Daarnaast draag in de Speedy regelmatig en vind ik de hufterproof-heid van het saffier wel lekker.
You can’t go wrong, either way .
Eén van de mooiste Speedmasters!
Wat een gedrocht
Ben bang dat als ik tegen het thuisfront zeg dat het er twee worden dat ik verbannen wordt naar de logeerkamer…
Hij spat wel van het scherm af moet ik zeggen whow.
Op UF staat een ST1 te koop voor een nette prijs (Sub 10k). Geen belang, maar wellicht dat iemand belangstelling heeft. Hier op HF werd laatst fors meer gevraagd.
Goeie keuze Simon. Daar ga je veel plezier aan hebben. En kan perfect naast je tissot navigator imo.
Dankjewel Vincent!
Mooi hoor, gefeliciteerd !
Hartelijk dank Ron!