Speedmaster only VI (Deel 6)

Subliem. Punt uit!

1 like

Ongelooflijk gaaf om deze zo naast elkaar te zien. En al helemaal omdat je ze vorig jaar hebt aan kunnen schaffen. :star_struck: :heart_eyes:

1 like

Nee, dit is het origineel, de MK40 uit midden jaren 90. Was het eerste horloge van Honinker oprichter Ben Clymer, vandaar die (niet al te best gelukte) special edition.

1 like

Ja hoor, als je de kroon half uit trekt dan draai je de dagnummering zo door. De dagnaam kun je aanpassen met een kleine verstopte pusher op 10. Ik draag hem ongeveer 1x in de één a twee weken en het kost me max 20-30 seconden ‘s ochtends om hem weer goed te zetten. Alleen even opletten dat je het niet tussen 21:00-03:00 doet, maar omdat het horloge een 24h-wijzer heeft is dat niet moeilijk

1 like

Deze witte vind ik prachtig :heart_eyes:

Dit is ook echt heel erg mooi, ben nog niet zo thuis in de speedy’s. Welke is dit?

Is deel van de collectie uitgebracht voor de Olympische spelen in Tokyo.

1 like

23 likes

Dank je wel en dit klinkt inderdaad te doen. Ik vind het echt prachtig. Geniet ervan :ok_hand:t3:

1 like

Hartelijk dank!

Dat trekt mij ook aan in de Speedmaster, het blijft een leuke community.

Ja bizar hoe dat gelopen is en het kwartje viel pas laatst. Ik was gisteren bij de Redbar GTG vlakbij Amsterdam en toen had ik ze ook mee. Niet mijn foto:

Als ik mag voordringen, dit is de Mitsukoshi dial (ik denk een mod), daar zijn 300 van gemaakt voor de verkoop in het gigantische Japanse warenhuis Isetan Mitsukoshi. Het was de eerste panda Speedmaster Pro en komt uit 2003 dacht ik. Omega verkocht lange tijd de service dials aan horlogemakers, dus er zijn veel mods mee gemaakt. De echte tikt de 18.000 euro of meer aan, de mod doet het voor een stuk minder (maar nog steeds heel prijzig). Omega is drie tot vier jaar geleden gestopt met de verkoop van deze wijzerplaten (net als vele andere variaties) en het is enkel op inruil mogelijk. Dus daarom is de prijs van deze wijzerplaat omhoog geschoten.

26 likes

Het blijft me verbazen hoeveel kennis er op het forum aanwezig is, dank voor de toelichting!

1 like

Graag gedaan en de “grap” is dat het verschil tussen een reguliere Speedmaster Moonwatch uit 2003 en een echte Mitsukoshi, enkel de wijzerplaat en wijzers is. En uiteraard moet de range van het serienummer overeenkomen met een echte Mitsukoshi en op de garantiekaart moet in het Japans de winkel vermeld staan. Ik vind het maar tricky tegenwoordig, ze kunnen zoveel aanpassen.

2 likes

Zag over het hoofd dat er geen rode tekst op de dial staat, dus niet een Tokyo OS inderdaad.

En kortere indexen en geen rode chonowijzer tip :slight_smile:

De 35th anniversary Speedy lijkt er wel enorm op en enkel de toevoeging van de rode tekst is het verschil. Maar dat wist je al!

Foto van de Fratello shop:

18 likes

Vers terug van volledige omega service onder garantie. Keurig en vlot geregeld.

27 likes

Wat was het probleem?

Bediening van de kroon ging slecht. Leek alsof tandwielen ergens niet goed in elkaar grepen bij tijd verzetten. Datum snelverzet werkte ook niet. Was in juli ook al binnen geweest voor service, dus dit is onder garantie opgelost. En gelijk opnieuw service met nieuwe garantie erop.

1 like

29 likes

22 likes

Snel weer op de flat link van us zetten.

18 likes