Ik doe met je mee. 1861 uit 2018. Wel op de 1479 band.
Prachtige set!
Lijkt me ook leuk om deze op de Speedy te plaatsen maar doe je dat zelf of ga je even langs de horlogemaker?
Hoihoi,
Dat was maar een paar minuten werk.
Originele achterkant eraf draaien, anti-magnetisme kapje eruit laten “vallen” en het nieuwe dekseltje vast erop draaien (extra o-ring werd meegeleverd!
Binnen een week had ik ‘m in huis, €16 douanekosten.
Ik kreeg een paar vragen over Spiralwinder. Ik vond het wel mooi dat er een tekst ingegraveerd staat.
Ik het verleden kocht ik voor m’n Seamaster een soortgelijk deksel bij custom wstchconcepts die ze ook voor de Speemasters maakt. Kwestie van smaak ook: Glasboden kompatibel zu Omega Speedmaster Kaliber 1861
Groet,
Charles
En let op de staat van het uurwerk, de onderdelen 321 zijn bijna niet meer los te krijgen bij een Omega horlogemaker - die houd Omega inmiddels voor zichzelf , en heel mooie exemplaren hebben ook vaak heel lang stil gelegen in een collectie ( kluis).
Dus achterdeksel open draaien !
Scheelt veel in draagcomfort die SpiralWinder
Er worden trouwens tools bijgeleverd om het open en toe te krijgen zonder krassen.
Ja absoluut, dat is inderdaad een probleem geworden. Als Omega het vintage 321 uurwerk onderhoudt, vervangen ze meteen alles wat tritium is (is dat wetgeving wellicht?).
Lang stilliggen maakt mij niet zoveel uit, dan is alles nog te reinigen en opnieuw te gebruiken.
Ik let er in ieder geval goed op en heb er geen haast mee.
Bedankt voor de info! Heb even de website bekeken en zie inderdaad ook het tooltje dat erbij wordt geleverd. Moet dus een makkie zijn.
Maar hoe zit het dan met de waterdichtheid van het horloge? Geen idee hoor maar qua kracht van het dichtdraaien van de nieuwe caseback. Is niet te doseren of te controleren? Sorry als het domme vragen zijn
Ik heb een nieuw bandje binnen. De vorige eigenaar heeft het horloge beschadigd met het vervangen van het bandje, en dat wil ik graag voorkomen. Zeggen jullie dat je een bandje zelf kan vervangen (en zo ja, welke tools) of even langs de horlogemaker brengen?
Stalen band (welke is het) of leren band?
Hij komt van staal af, en gaat over op een canvas die nieuw nog wordt geleverd op de hesalite
Een 3861 band of die met vleugeltjes?
Een 3861 uit 2021 inderdaad
Of zo’n pincet kopen maar langs de AD is ook zo gedaan.
XR zie hebt idd een tooltje nodig!
Je kunt het erbij bestellen en het vastdraaien…. Ik heb het gewoon “vast” aangedraaid met in gedachten dat een Moonwatch alleen regendicht hoeft te zijn.
Ik heb ‘m op eigen risico onder de kraan met handzeep afgewassen……