De afleesbaarheid is zo slecht dat ik nu pas zie dat de tijd verkeerd staat ![]()
Verslagje! ![]()
Vandaag heb ik met @myfriendscallmeKC en @Sjiel de nieuwe Omega Boutique by Gassan in Amsterdam bezocht. Daar werden we vriendelijk geholpen door boutique-manager Jesse Verbeek, waar we eerder in de week een afspraak mee hadden gemaakt (raad ik altijd aan als je een wat meer persoonlijke behandeling wenst). Achterin de boutique is een grote mooie zithoek met een serieuze bak aan daglicht, dus je krijgt dan een beter indruk van het horloge zonder al dat standaard kunstlicht. Het is mij absoluut positief bevallen en het was zeer gezellig en leerzaam! De tijd vloog voorbij helaas.
Mijn Moonshine 50th en de stalen 321EW van Sjiel.
Sjiel had ook zijn Broad Arrow Moonphase 3575.20 met witgouden lunette mee
En KC had zijn Silver Snoopy 50th op Nixon band mee
Natuurlijk mochten we enkele “nieuwe” releases eens goed bekijken.
Waaronder de nieuwe FOIS, die goed loopt in de verkoop. Ik heb meteen het nieuwe gebolde saffierglas vergeleken met de klassieke hesalite van een 3861 Moonwatch. De lichtwerking en de vervorming leken enorm veel op elkaar (als je de glimmende wijzers van de FOIS even negeert). Ik ben benieuwd of Omega dit breder gaat uitrollen.
Twee verschillende hoeken:
De nieuwe keramische Apollo 8 met het mini Saturn V raketje. Blijft gaaf! En verkoopt goed volgens de boutique-manager.
De nieuwe “Flight Qualified”. Leuk maar deed me nog niet veel. Het is ook een dikkertje.
De nieuwe Ploprof. Heel mooi blauw, maar door het gebrek aan contrast (en polsbreedte) is het niks voor mij. Het blijft wel een bruut ding! Het is wachten op de zwarte plaat met de klassieke oranje details, alhoewel ik geen bredere polsen heb besteld.
Seamaster 300m in hetzelfde blauw. Ook nee ![]()
De nieuwe Aqua Terra is gemaakt voor de schoenen van KC!
Einde verslagje ![]()
Heel tof, zit er wel eens aan te denken de saffier van de nieuw FOIS op de 1e Gen te zetten. Maar
zal ongeveer 500 kosten ![]()
Dat is alleen voor het saffier of ook het omzetten? Het past dus wel?
Verbaas me over dat de Apollo 8 goed verkoopt, of de verwachte verkooopaantallen zijn laag of er zijn meer mensen die de hoge prijs ervoor over hebben dan dat ik me voor kan stellen.
Of het past weet ik niet 100 procent zeker , maar ik zag als het goed is( ben Omega gecertificeerd) dat het ref nummer glas pakking t zelfde was voor beide modellen , dus kan eigenlijk niet missen denk ik ![]()
Is de diameter van de FOIS gen 2 saffier hetzelfde als van de Moonwatch?
Dat weet ik niet (kan ik uitzoeken ) maar ik bedoelde dat ik denk dat nieuwe saffier FOIS 2 op FOIS 1 past ![]()
Ik vraag het omdat het wellicht voor mijn Apollo 11 50th anniversary een optie is.
De ervaring leert dat veel onderdelen de zelfde maatvoering hebben, simpelweg omdat het kosten technisch helemaal niet aantrekkelijk is overal ander glas,tube,Pusher en pakking maten op na te houden.
De gemiddelde boutiqueklant is niet de gemiddelde HF’er met kennis van de marktwerking. Het zit niet voor niets op de P.C. Hooftstraat.
Omega gecertificeerd horlogemaker? Soms is er een probleem met de hoogte van de glasrand. Alhoewel dat vooral was als je een hesalite in een saffier Speedy wilden monteren. Dan moest de rand van het hesalite iets gereduceerd worden.
Inderdaad. Ik heb de nieuwste versie hier ook nog niet voorbij zien komen volgens mij. Ik vind het echt een ontzettend gaaf horloge, zoals wel meer uit de dark side lijn. Maar veel te prijzig.
Ik heb 'm wel op OF voorbij zien komen:
Ja ik bedoelde het niet in de zin dat hij nog niet geleverd is. Maar dat ik het horloge op HF nog niet heb gezien.