Speedmaster only VI (Deel 6)

Zo had ik het ook niet gelezen hoor.

Voor bijna +7k tov een Moonwatch kun je als Nederlander/Belg toch een hoop leuke dingen doen.

Leuk verslag. Ik vind die FOIS toch wel stiekem erg leuk :ok_hand:t2:

2 likes

Dank je! En niks om stiekem over te doen :smiley: . Ik vind 'm ook geslaagd. De indexen zijn wel iets te donker voor mij, waardoor ook hier het contrast wat lager is dan ik zou willen. Maar het geeft wel meer warmte aan de wijzerplaat en die kleur zit ook mooi in de band. Mooi horloge. De tekst in het achterdeksel had wat subtieler gemogen.

3 likes

En die lug width is natuurlijk waardeloos :no_mouth:

3 likes

De kracht van de FOIS zit voor mij voor een groot deel ook in de flatlink band. Zou hem persoonlijk niet gauw alleen op leer aanschaffen.

Mooi verslag en dito foto’s!! :ok_hand:

3 likes

Alles wordt beter met een flatlink band :smiley:
Die hadden ze helaas vandaag niet op voorraad.

Het is jammer dat het niet past op de oude FOIS / CK2998. Dat zou het een flinke boost geven. Hier op een gemodificeerde 1175/640 band.

13 likes

Die 19mm is niet heel praktisch. Het is wel conform de 39mm kast. Een 20mm lug width zou de verhoudingen geen goed doen, denk ik.

Via de AD verwacht ik een tweetal Omega gespjes, zo gauw deze binnen zijn kan ik met wat banden experimenten, maar zal daar enkele passende banden voor moeten aanschaffen aangezien ik geen 19mm in de kast heb liggen…

2 likes

Tegenwoordig is er gelukkig genoeg te vinden. :wink:

1 like

Ik vergat te melden dat ik met geen mogelijkheid de blauwe sunburst tevoorschijn kon toveren met het daglicht in de boutique. Dus het blijft toch overwegend een donkere plaat totdat de zon echt doorbreekt. Heb jij dat ook @ZeeVanTijd ?

3 likes

Hij is er weldegelijk die

maar je hebt net het juiste licht nodig. Zoals op onderstaande foto zie je het regelmatig. Het is een soort “hemelsblauw”. Ik vind het heel fraai en het feit dat het er niet altijd is, maakt het juist des te mooier wanneer het er wel is :smiley:

20 likes

Als ik dit zo zie ben ik al onderweg naar Schaap :grin: Mooi!

8 likes

16 likes

Ja mooi! Ik kreeg het vandaag niet voor elkaar haha.

Het is in ieder geval veel subtieler dan de echte “soleil” dials.

Photo Speedmaster101.com

5 likes

Weer een zeer leuk beschreven tripje @Watchstick_81 . Leest goed door. Een mini GTG in de boutique, dan moet het toch ook bij die man interesse geven. Doorsnee bedienden klap (praat) je soms onder tafel met (voor ons) standaard weetjes.

Ik ben persoonlijk wel benieuwd naar de matte band van het dikkertje. Leuke band voor op de FOIS, normaal moet die passen niet?

@Rolopalooza jij zit echt in de speedmaster flow :face_with_peeking_eye:

En veel te groot

1 like

Dat hoorde ik eerder vanavond ook al :grin:

4 likes

Help! Super vette omega rubberen band gekocht, maar bij t demonteren van m’n stalen band kwam de veer uit de push pin. Deze is dus kapot.

Iemand een idee hoe ik OEM push pin kan kopen? Vast wel wat adresjes hier op t forum

2 likes

@horloge24 @floris155 @BMWX6M kunnen je wel helpen, bestel meteen 3 sets van de 068ST2207 en 2208 voor als je leer of nato op zet.

2 likes

Is er een datum “vanaf” ( maand/jaar ) dat het cal 3861 in de Speedy Pro verbeterd uit de fabriek komt na de eerste problemen ?
Begin 2023 dacht ik ?

Er zitten toch extra springbars in de Omega doos van de 3861 Moonwatch of was dit alleen bij de big box? Het is geen echt OEM product, er zijn maar weinig fabrikanten die hun eigen springbars maken.

Geen idee, maar mijn Silver Snoopy 50th en Moonshine 50th (2019) werken perfect dus ik ben wel benieuwd wat die verbetering zou zijn.

2 likes

Ik heb deze, in dus de kleine doos. Moet alleen die doos gaan zoeken, ben ik al even kwijt. Goeie tip, want als ik hem vind met springbars kan ik vanavond nog m’n nieuwe bandje monteren.

Anders contacteer ik een van de suggesties van. @YY77 . Thanks!!

1 like