Prachtig !! van harte gefeliciteerd met deze aanwinst.
Zit ie wel lekker? Hij lijkt best strak te zitten, zo na de knobbel
Zeker weten, qua draagcomfort is dit horloge echt top. Kijk maar. Hier zit hij iets hoger op de pols en zit hij wel strakker. Maar ruimte zat
Enige ‘irritante’ aan dit horloge vind ik dat die wijzers van de subdial maar ook de chronograaf seconde wijzer een eigen leven lijken te leiden. Die dingen staan soms ineens misaligned. En soms staan ze ineens weer goed. Misschien ben ik te autistisch voor deze hobby. Ik vind namelijk 0.01mm afwijkingen🤣
Dat probleem heb ik niet met mijn 3861 en die is nu al 5 jaar oud.
Thx!
Indien nog garantie, en in dit geval dus “ja”, get it fixed for free. Vroege 3861’s hadden nog wel eens wat dingetjes. Krijg je bijna altijd met een (ver)nieuw(d) caliber. Ik had met mijn '20 1861 ook meerdere dingetjes in de loop der jaren; onlangs nog de ingrijping van het centraal secondenteller-meeneemrad, maar ik kan - en dus doe - dat liever zelf. Die ingrijping was te ondiep; bekend euvel. 1 op de 5 chrono-starts viel het hele uurwerk stil. Je moet dan een excenterschroef een paar honderdsten verdraaien. En je moet weten waar-ie zit.
Plaatje mag wel weer eens. Op Cordovan Molequin.
Bedoel je een service van het uurwerk aangezien het cosc/Metas gecertificeerde uurwerken zijn die niet zomaar vervangen worden?
Ik heb geen idee. Maar ik zou zeggen - fix it, maakt niet uit hoe. Dit hoort niet bij een horloge waar jullie al (letterlijk) het dubbele voor betalen vergeleken met mijn 1861.
Peter bedoeld volgens mij, “dat heb je met een nieuw type uurwerk”. Kinderziektes.
Is dat een oem omega band of after market?
Mooie speedy tuesday!
Dank je! Het is een echte Omega band, het hoort echter niet bij dit horloge. De 1450/808 band komt uit de jaren '80. Ik vind het een perfecte match met de volledig geborstelde kast van de ST1.
Dit klopt
Wat vinden jullie van de the MET Edition van de Fois,? Het gaat alleen om de Nato band.
Twijfel , enerzijds mega gaaf anderzijds misschien verveeld t snel
Ik zat even te mijmeren over een stalen band voor mijn Speedmaster 1861… aftermarket is leuk maar OEM voelt voor mij meer af. Ik weet dat de nieuwe 3861 band past, maar de kast van de 3861 is iets dunner, waardoor de endlink iets dieper zou vallen tussen de lugs van de 1861. Dat kan mij al rap tegenstaan, dus vroeg ik me af of er iemand een detailfoto zou kunnen nemen van hoe die endlink tussen de lugs past? En past het werkelijk perfect?
Bedankt!