Op OF heb ik alleen maar positieve dingen gehoord over de fit.
Dit lijkt me een mooie combi! Met een FOIS vind ik het niet speciaal. Owja en de bandaanzet is natuurlijk 19mm, maar hij is er vast ook in 20mm?
Het is niet een 100% match, maar het zit wel bijna strak tegen de kast aan. En het valt inderdaad iets lager tussen de lugs, maar je hebt dan weer niet die enorm dikke overhangende endlinks van de 1861 stalen band. En een thumbs up dat je voor OEM gaat en niet aftermarket
Ik heb de band nog niet gebruikt op mijn Speedmasters, maar @Erik_de_Gast kan je wellicht verder helpen.
Dit is met de 57 band op de Ultraman. Dit is dus een plattere endlink en steekt iets uit. Ik denk dat het met de bollere endlinks van Nixon band het mooi zal staan:
Past deze ja op de 1861/1863? Waar kan je die bestellen?
Dat valt best mee. Vergroot zie je natuurlijk wel dat hij wat lager zit, maar in de praktijk is het waarschijnlijk niet zo storend. Even laten bezinken dus
De 1861 band zit nog in de stickers in de doos sinds 2019. Die endlinks zijn inderdaad veel te groot voor mijn polsjes. Dat had ik ook met de stalen band van de 42mm 2500 PO .
Die 57 band vind ik een hele mooie band, maar die endlink zou me niet goed bevallen denk ik. Mijn OCD kan dat niet zo goed verdragen
Wel tof zo in het wit.
Woensdag!
Hi! Mijn allereerste post. Ik lees al een paar maanden mee en wil binnenkort m’n eerste Speedmaster halen. Nu zou ik in de basis deze combinatie zoeken, maar dan met sapphire. https://www.omegawatches.com/nl-nl/watch-omega-speedmaster-moonwatch-professional-co-axial-master-chronometer-chronograph-42-mm-31032425001001
Ben ik gek of is die niet leverbaar? Om nou een reguliere sapphire te kopen plua zo’n nylon band loopt ook wel weer erg in de papieren… benieuwd of jullie nog ideeën hebben.
Ik zou de stalen band kopen, en dan zoiets erbij.
Maar waarom wil je saffier? De ‘milky ring’ is wel een nadeel daarbij.
Blijkbaar hebben ze de line-up zo opgezet dat hesalite op staal en nylon band te bestellen is en saffier op staal en leren band.
Vind ‘m eigenlijk minder mooi dan de hesalite, maar merk met m’n huidige klokjes ook al dat je weleens een deurpost raakt en dat zou ik zonde vinden op een speedmaster…
Niet doen dan en voor de hesalite gaan. Geeft echt een verschillend gevoel aan het “speedmaster” gegeven.
Polywatch doet veel.
Succes!
Dan is hij jong gebruikt ook nog wel te vinden, en dat scheelt wel serieus pegels