Thnx. Vandaag kan ik mn originele Omega gespjes oppikken die ik besteld heb. Eens kijken wat voor leren banden er goed bij passen
Iemand suggesties?
Thnx. Vandaag kan ik mn originele Omega gespjes oppikken die ik besteld heb. Eens kijken wat voor leren banden er goed bij passen
Iemand suggesties?
Ik vind het heel gaaf wat je doet en het is lekker modden / aanmodderen. Prima om zo voor jou de perfecte Speedy samen te stellen. Ik durf niet verder te gaan dan mijn Modsukshi en zelfs dat voelt toch minder waardevol voor mij. Terwijl het origineel er niet eens anders uitziet. Luxeproblemen!
Je hebt de enige DN225 145.022! Deuk next to 225
Je weet wel de vinger op de zere deuk te leggen he
Kan hier nu ook meedoen! Vanmiddag, onder het genot van een bakje koffie, een prachtige speedmaster sapphire overgenomen van forumlid en mede-liefhebber @JJO.
Nogmaals bedankt Jochem!
Dank, en ik heb er in ieder geval plezier van. De 1450 band is alvast goed gelukt, schoon en weer functioneel.
Voor de meelezende klussers, het helpt als je goed meet en splitpennen van 0,945 zijn dus niet 1 mm en passen dan ook niet. … 0,9mm past wel en er was zelfs een van 0,8 nodig maar die was ook besteld. Aldoende leert men.
Zo`n apparaatje kennen jullie wel, handig voor het uitdraaien van pennetjes !
Als je van een van de reservepennen de stift eraf knipt kun je die omdraaien en in het zwarte schroefdeel plaatsen. Dan heb je een mooie vlakke dop met een klein gaatje in het midden waar precies de splitpen inpast. Die kun je dan zonder schade aan je dure band ( ipv hameren tot hij erin zit ) vlak erin draaien.
Seiko heeft nog iets beters bedacht maar vraagt daar € 80,- voor…
Een fijn weekend van de Klusman!
Ik hoop dat je veel plezier zult hebben van jouw Speedmaster, Kevin. Groet Jochem
Proficiat, veel draagplezier!
Die ken ik zeker! Ik heb al menig pinnetje hiermee gebroken haha.
Mooie tip! Dank je wel. Wat doet die Seiko S-926 dan anders? Of gewoon beter gemaakt?
Ken je deze tip al? W44 industrieel schoonmaakmiddel. Dit lost vetten en rommel op en dan zie je pas echt hoe vies een band is. Dit was de schoonmaak na de aankoop:
Klemt beter vast en dat lijkt inderdaad handiger
[Seiko Pin and Collar bracelet sizing with Seiko s-926 tool (no talking)] filmpje
dat had ik geloof ik liever niet geweten… kolere wat een troep ! Maar ik schrijf het wel op, goeie tip.
Deze ? Wonderlijk spul dus
WEICON W 44 T® verhelpt piepende en krakende geluiden van scharnieren, lagers en alle soorten verbindingen en koppelingen . Het reinigt vervuilde metaaloppervlakken en laat een dunne laag achter welke langdurig zorgt voor bescherming tegen smeer, niet plakt en stof afstoot en beschermt.
Je gooit de band gewoon in een glas met dat spul er in? Interessant!
Ik zal morgen nog even opzoeken hoe het exact heet want ik twijfel nu over W44 (krijg alleen olie te zien op Google).
Edit: het is W99 “De industrieel reiniger van Eenzet, ook wel bekend als W-99, is een alkalische reiniger en ontvetter.”
Wel eerst het horloge loskoppelen hè
Het is gewoon een extreme ontvetter en werkt super. Maar ik zoek dus nog even de juiste naam op. Voordat iedereen straks een geoliede band heeft…
Correctie: het is W99 van Eenzet.
Je verdund het 1 op 2 met heet water en dan kwartiertje laten staan. Works like a charm!
Hebben de schakels en pinnen van banden niet een bepaalde mate van vet/smering nodig om soepel te blijven bewegen? En de Loctite, lost dat niet ook op?
Nee, volgens mij worden geen enkele bandonderdelen gesmeerd. Dat hoeft ook niet als het goed gemaakt is. De frictie is namelijk minimaal natuurlijk.
Loctite weet ik niet, maar W99 verwijdert alleen het oppervlakkige vuil dat vaak in de sluiting en tussen de schakels opbouwt. Dit is lastig weg te halen dus daarom is dit spul top. Het komt dus niet achter schroefjes of in de schakels.
Nooit je schakels of pennen smeren, dat houd vuil vast en geeft een wrijving en dus slijtage
Ik smeer alleen mijn boterhammen hoor.
Vroeg me enkel af of er niet iets wordt gebruikt in stalen banden.
Maar klinkt goed, ga dat middeltje ook eens proberen.
Edit: zojuist besteld.