Speedmaster only VI (Deel 6)

De caseback van de oude FOIS was toch ook iets meer staal?

In het rolex deel zijn er 2 dacht ik die dat veel doen, en je hebt Dik Wakker via

www.horlogepolijsten.nl

maar je kunt ook losse schakels bestellen als ze nog leverbaar zijn en die monteren ? Die kosten maar € 32,- p/stuk

1 like

13 likes

Ja op zeker , en buiten dat t misschien kwa draagcomfort soms te wensen over liet, is de ouwe caseback is er wel echt veel mooier :pray: ik ben gewoon teleurgesteld :stuck_out_tongue_winking_eye:

Meten is weten! 133 gram volgens de Omega website. Hoeveel is de oude FOIS?

1 like

80 gram , dus stalen band van 50 gram :pray:

Ja heb ik ook al bedacht maar dan zie je wel duidelijk de niet afgeleefde schakels, op de zijkant maar ook de buitenzijde. Ik probeer eens wat rond te bellen om te horen wat zoiets kost… :wink:

2 likes

Goedemorgen allemaal #SpeedyTuesday. Maak er een mooie dag van.

30 likes

Happy Speedy Tuesday!

17 likes

Goedemorgen

29 likes

Op deze speedy tuesday nog eens allemaal samen!

48 likes

Ik vind de nieuwe FOIS toch wel heel gaaf… vintage speedy eruit en nieuwe erin?

17 likes

Mooie set :ok_hand:

1 like

Nee, wat mij betreft niet.

1 like

:point_up_2:

2 likes

20 likes

Setje hoor :ok_hand:t2::eyes:

1 like

Vandaag de Fois en de witte speedy nog eens gaan passen en vergelijken.

Hoewel de maat van de Fois iets beter is vind ik de glossy dial niet zo mooi. Zonde ook van de goedkoop ogende caseback, een zonde om dat mooie binnenwerk te verbergen.

Komende maand waarschijnlijk de trekker overhalen en voor de witte speedy pro gaan.

23 likes

Wat maken opgelegde uurmarkeringen toch een enorm verschil zeg. Naast alle andere diepte elementen natuurlijk, maar die heeft de reguliere 3861 ook.

1 like

Bij het zien van de glossy dial op
De FOIS onder de showroom lampen leek het precies alsof iemand met zijn vettige vingers heeft gewreven over het saffierglas :crazy_face:

Dat was mijn eerst indruk. De caseback is heel simpel, omega zou dit proberen te verkopen als vintage inspired, ik zie dit tov de mooie munt op de 1861 eerder als een besparing.

Het bolle saffierglas dat een hesalite look moet creëren is ook best hoogt waardoor het horloge wat dikker oogt dan de pro.

De indexen vind ik dan weer wel een mooi accent, ook als is het fautina.
De bracelet en clasp zijn ook leuk en minder kras-en vingerafdrukgevoelig als verwacht.

Hoewel de fois vintage inspired moet zijn vergelijk ik hem eerder met de speelsere versies zoals de recente '57 of de speedmaster 38 maar dan in een moonwatch jasje

1 like