Speedmaster only VI (Deel 6)

ik had hem niet, excuus.

Na wat oppoetswerken; de witte broodsweken

27 likes

Hij is echt prachtig! :heart_eyes:

1 like

Bedankt!

Welke is dit? Wat een plaatje zeg, mooi met die band ook zo!

1 like

Thanks :ok_hand: stalen Calibre 321 of ook wel de moderne Ed White.

1 like

Ik heb last van een verveelmomentje, dus dan maar even een kwartiertje spelen met Lego :see_no_evil:

25 likes

Ik zie het “witte ring probleem” niet bij de saffier van de fois 2012. De opstaande rand van het glas zorgt voor iets andere lichtinval misschien, maar verder niet. Kan zijn dat de stalen lunette dit opheft ??

8 likes

Bij de 321ew hebben ze dit wel weten op te “lossen”, al is de saffier van de nieuwe fois nog mooier, gelijk aan Zenith al langere tijd wist te doen.

2 likes

Ik zie hem wel, maar valt idd minder op door de stalen bezel.

1 like

Duidelijk aanwezig maar het is zelfs authentiek want de CK2915 tot aan sommige 105.003’s hadden een zilverkleurige rehaut (in plaats van zwart) en dat was pas echt een “milky ring”!

Hier een foto van de Canopus 321

En de echte:

12 likes

Blijft echt een geweldig horloge. Wordt hier veruit het meest gedragen.

18 likes

Aha, dus dit is wat ermee bedoelt wordt ?

Ik dacht dat het ging om het aanzicht van boven over de wijzerplaat heen, voor mij is dit gewoon de zijwand van het glas :face_with_peeking_eye: en ervaar ik het niet als storend.

Maar die heeft een acryl glaasje en er dus ook last van ?

1 like

Inderdaad, dat is de befaamde ‘Milky ring’

1 like

Avondzonnetje en een MN :sunglasses:

17 likes

Correct! Ik vind het ook geen deal breaker, maar het is wel de reden waarom mensen met de 1861 vaak voor hesalite kozen (naast dat dit gelijk is aan de vintage voorlopers).

Ja omdat de rehaut (de rechtopstaande ring rondom de wijzerplaat onder het glas) dus zilverkleurig is in plaats van zwart. Dan wordt het versterkt door het glaasje erboven. De Canopus 321 heeft dit dus ook. Ik sprak tijdens de Speedmaster GTG NL '24 de eigenaresse Iris Ko en zij vond het maar niks en wilde dit graag een keer laten vervangen. Hoe ze het bij de stalen 321 hebben opgelost weet ik niet, maar het is niet zo heel moeilijk blijkbaar (ik denk een zwarte coating aan de voet van het glas. De huidige 3861 Moonwatch heeft het ook minder.

321 Canopus:

Ik snap het, dank :+1:
Die Canopus is wel heel gaaf :star_struck:

En heul zwaar :blush:

Dit is ook de Canopus van Iris:

15 likes

Speedy om naar kantoor vandaag.

9 likes