Speedmaster only VI (Deel 6)

Dank jullie wel!

Zonder reflectie moet ook zeker lukken, dit was met het horloge op de pols en naast een raam. Ik vond het wel leuk dat je ook nog een stukje van het hesalite op deze wijze ziet. De reflectie was nog veel groter maar met de macrofunctie van de iphone zit je er natuurlijk enorm dicht bovenop.

De foto hieronder is met de 5x lens en net als met de 2x lens zie je het probleem als je volledig inzoomt. Lijkt wel alsof met AI de resolutie wordt vergroot. Het is wel vreemd, mogelijk is dit ook een soort macrostand. Want het is wel een echte 5x lens, dus geen softwarematige ingreep. Wellicht weet @juko hier meer over :slight_smile:

19 likes

Ik draag mijn Speedmaster de afgelopen 2 weken bijna elke dag, wat een heerlijk horloge is het toch. De comfortsetting in de nieuwe band is echt ideaal voor het warme weer :blush:

22 likes

Gefeliciteerd!

1 like

17 likes

Nice… very nice… :star_struck:

1 like

Ik weet het niet zeker, maar ik heb ook het idee dat de iPhone de foto softwarematig nabewerkt. Ik krijg soms ook hele rare resultaten. Soms wel eens wat vertekeningen bij matig licht. Het is leuk als snelle snapshot en ik denk dat het gros van de iPhone gebruikers het automatisch nabewerken niet eens opmerkt, maar ik ben er zelf geen fan van.

1 like

10 likes

9 likes

Een beetje groen geeft net dat beetje meer…

6 likes

Fijn weekend beste speedmaster vrienden!
Oh en een vraagje tbv een 19mm lugbreedte (dus niet voor onderstaand exemplaar), waar bestellen jullie je NATO’s? OEM Omega vind ik eigenlijk net te gortig, maar ben wel op zoek naar een fatsoenlijke sluiting en een ruime keuze aan kleurtjes.

8 likes

Aangezien de meeste Omega NATO’s hetzelfde bandje/onderdeelnr heeft voor 19 en 20mm lugs zou je gewoon overal op 20mm NATO’s bandjes kunnen zoeken.

2 likes

Dat wist ik niet, ben meteen ff gaan meten. Lijkt idd dat de twee omega nato’s die ik hier heb identiek zijn qua breedte (tussen de 19mm en 20mm in). Maar 20mm stugge nato merkloos past gewoon niet op de Ed White met 19mm lugbreedte. De omega nato’s zijn ook wat soepeler waardoor ze minder wrijven tussen de lugs heb ik het idee.

Dus ik blijf geïnteresseerd in goede merkloze nato’s van 19mm. Stug materiaal vind ik ook wel lekker eigenlijk :wink:

Edit:
Heb er nu één gevonden van 20mm die ook net past (en de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat een nato beter een halve mm te breed kan zijn dan een halve mm te smal).

5 likes