Hier een vergelijk waar het tegengestelde blijkt:
Het zal mijn gevoel zijn dan. Het begon met de kroon te winden en nu zat ik wat te inspecteren. Iets wat ik met mijn 1861 nu al jaren niet meer gedaan heb overigens. Misschien isât inderdaad gewoon wat beter gedefinieerd en voelt het daardoor scherper aan?
De randjes van het gepolijste deel van de twisted lugs zijn wel aangenaam. De onderrand van de kast is scherper denk ik
Jij bedankt! Ik mag hopen dat je je ook snel weer mag melden hier
En nu verder genieten in de zetel! Fijn weekend iedereen
Bij de 3861 voelt dat wel stroever aan is mijn ervaring, bij mijn Trilogy gaat dat een stuk soepeler naast het feit dat de ontbrekende crownguards ook helpen.
Fijne avond, moet mezelf echt dwingen om mijn andere horloges te dragen sinds ik de Speedy heb.
Wat blijft het toch een knaller
De 3861 is inderdaad stroever! Laatst met @Watchstick_81 hier dieper op ingegaan, misschien met de waterdichtheid en de pakkingen te maken die bij de laatste toch van een ander niveau zijn?
Volgens mij is het zo dat de 1861 zelfs niet juist tikt t.o.v. de streepjes en de nieuwe 3861 dus wel weer klopt met de nieuwe schaalverdeling/streepjes.
Het rare is dat mijn 3861 vanaf het begin erg stroef was maar nadat ze een full service uitvoerden onder garantie ging het opwinden soepeler dan ervoor.
Het punt is wel dat mijn 3861 één van de eerste was in belgie nadat die uitkwam en de witte een heel stukje soepeler loopt als ik deze vergelijk
De 4 streepjes bij de 1861 zijn een overblijfsel van de 321 (die een tikgetal had van 5).
Kan alles te maken hebben met een toefje vet op de kroonpakking. Veel te vaak wordt alles af-fabriek gortdroog gemonteerd. Rubber op staal zonder een mierenpoepje Fomblin loopt gewoon stroever.
Dus, wat raad je aan?
Moet ik iets aanraden�
Die van mij windt nog een beetje stroef op, maar dat had mijn 1861 ook. Na een aantal keer ging dat al wat vlotter destijds. Het voelt niet problematisch alleszins
Ik zie dat scenario hier ook al opdoemen
Even binnendoen voor een smeerbeurtje of zo laten
Zolang nog in de garantie, zit ik er liever niet aan. Ik werk zeer zorgvuldig; maar een halve slag teveel aan de tiretteschroef en ik kan het halve uurwerk demonteren, en eerst alle wijzers afnemen en later herplaatsen. Beter even langs een van de Omega âcertifiedâ forumleden. Horloge24 bijvoorbeeld.
Bij mij bleef het stroef van 2019 tot 2023, gelukkig kwam het probleem van de eerste 3861âs ook bij mij bovendrijven en kon ik 'm afgeven voor een garantie reparatie.
Herkenbaar. Ik heb mijn Speedy nu inmiddels een half jaar, maar heb dit nog steeds.
Hier hetzelfde probleem