Met beide niets mis hoor. Op hesalite ga je zeker krasjes zien. Mij stoort dat echter niet. Hoort gewoon bij een Speedmaster. Hesalite vind ik vooral mooier vanwege ontbreken van de witte ring en een iets warmere en vintage uitstraling.
Thanks! Dit is de originele Omega band die je bij de 3861 hesalite krijgt. Hierin zijn twee versies:
- Volledig geborsteld (komt bij de hesalite)
- Versie met glimmende middenschakels (komt bij de sapphire, ook erg nice voor je offwhite)
Zie onderstaande foto, deze kreeg ik door van @JuKo
P.s. als je er eentje zoekt kan @Horloge24 je er vast aan helpen.
Ik vind het niet meevallen eerlijk gezegd. Hoort er bij als je 'm kiest hoor… maar zelfs van normaal dagelijks gebruik: rugzak omdoen, manchetten van je jas, iets achter uit een kastje pakken, kind in de gordel doen enz. Loopt je allerlei goed zichtbare krasjes op.
Is deels ook mijn eigen gebrek, ik heb een onredelijk oog voor detail. En zoals gezegd, de meeste poets je er vlot weer uit. Maar ik vind het wel irritant.
Eigenlijk is het gewoon hoog tijd voor een FOIS stijl saffier
De reden waarom ik voor saffier heb gekozen. Ik ben zo iemand die op 100 vierkante meter een millimeter afwijking vind.
Zoals de rest al aangeeft valt het erg mee. Daarnaast doet Polywatch wonderen.
Wel goed om te weten dat er nog een aantal andere verschillen zitten tussen de twee horloges, maar dat weet je misschien al. Toch even een opsomming:
- Logo op de dial: bij de hesalite gedrukt in wit, bij de safire is het opgelegd (staal/metaal)
- Achterkant van de hesalite is dicht, bij de safire kan je ‘onder de motorkap kijken’
- Band is anders (zie bericht hier boven. Hesalite is volledig geborsteld, bij de safire is de middenband gepolished (glim glim).
Hope this helps
Bedankt voor deze informatie. Enig idee wat zo’n band kost?
Omega vraagt 830 euries voor een band. In mijn optiek echt een bak geld en heb om deze reden lang zitten twijfelen. Via het forum zijn ze mogelijk wel iets goedkoper te vinden, maar ik moet zeggen dat hij het wel waard is. Band ziet er echt super uit, voelt goed en maakt het horloge helemaal af. Zelf had ik het eerder moeten doen.
Thanks! Klinkt goed. Deze band is tapered neem ik aan?
20-15mm
Dit is trouwens wel echt een grote bonus vd Saffier. Zit regelmatig naar dat uurwerk te gluren, wat een feestje is dat. Kanttekening is wel dat er voor de Hesalite, aftermarket case backs te koop zijn die dit bieden.
De bracelet is echt fantastisch. Als ik tzt een oudere 1861 Hesalite tegenkom zonder bracelet, neem ik die erbij zodat dat de bandens%&t kan worden en ik m’n 3861 Saffier altijd op de bracelet kan houden.
Thanks allen voor de reacties Ik ga ze morgen beide eens goed bekijken naast elkaar en dan een beslissing nemen
Foto’s volgen uiteraard nog
Alles over de krasgevoeligheid is reeds gezegd.
Wat betreft de uitstraling oogt de Hesalite meer klassiek en de Sapphire wat moderner.
Speedmaster fans, is er al een aftermarket caseback met saffier waardoor het uurwerk van de nieuwe FOIS ook zichtbaar wordt? Zou buiten de hoogte wel een factor kunnen zijn in de overweging…
Zal nog ontwikkeld moeten worden door spuiralwinder vermoed ik.
Op de een of andere manier was het er in al die jaren nog niet van gekomen een Speedmaster te kopen, tot gisteren.