Speedmaster only VI (Deel 6)

Het licht was mooi zacht vandaag, dus dan moet er wel even een fotootje gemaakt worden.

37 likes

Mooie, plm. 1985 tritium 1861 op de werkbank gehad vandaag. 1 van de pushers leek los te komen, maar die was gewoon met een te heftige Loctite-variant vastgezet. De nodige lijmresten verwijderd. Nu sluiten ze allebei weer mooi aan. Alle pakkingen ook weer vers ingevet. Test ook weer netjes waterdicht. :ok_hand:

Kostte me destijds wat moeite, toen ik goede pennetangen zocht, om de Ali-meuk te mijden. Deze zijn gewoon enkele tientjes per stuk. USA-made. Moet je niet op willen bezuinigen. De pusher-schroef zit hier in, aan de linkerkant van de foto.

Gangwaarden als een nieuwe trouwens. :ok_hand:

30 likes

Nogmaals bedankt Peter! :grin: :raised_hands: Kan nu wel weer een tijdje mee.

15 likes

Bedoel je deze?

Kost serieus wat centen, maar ik ben er heel blij mee. Draagt zalig, makkelijke sluiting en oogt wel stoer. Al moet ik zeggen dat de stalen band prachtig is. Het is wel leuk om af en toe wat anders om te hebben.

8 likes

Met zo’n forumnaam kun je niet zonder. Veel draagplezier.

1 like

Fijn dat die gerepareerd is. Nu kun je hem zonder zorgen dragen :grin:

1 like

Ziet er erg goed uit zeg :ok_hand:t2:

1 like

Mooi werk!

1985 en 1861 kan niet, dan is het een 861 uurwerkje. Pas in 1997 kwam de 1861 en heeft ook maar een jaar tritium wijzerplaat gehad. Dus ik ben wel benieuwd wat het nu is, gelet op de reactie van @Petteflet :smile:

2 likes

48 miljoen serienummer is toch echt 1985. Maar je hebt gelijk w.b. 861.

https://www.chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html

Beste man is al vele jaren niet meer onder ons. Heb nog best wat met hem gecorrespondeerd, destijds op Timezone.

2 likes

Het is al laat en ik ben waarschijnlijk niet meer helemaal scherp. Maar op jouw werkbank ligt een 1861 te herkennen aan de Delrin brake en 18 jewels. Patrick’s Speedmaster is ook zeker jaren negentig 3590.50 en geen 145.022. Dus kijk ik naar een verkeerde foto? :smile:

2 likes

Ik kijk naar het serienummer. Dat liegt niet. Wat wel kan, is dat bij een officiële Omega service, ooit de rem vervangen is door een Delrin exemplaar teneinde hem naar de geldende Omega-maatstaf te brengen.

Of is de 1861 altijd rhodium natuurlijk! Dan is dit de nieuwe 18 jewels 861? Maar jaartal klopt niet iig :+1:t3:

1 like

:man_shrugging: :sweat_smile:

Loopt top, is waterdicht, mooie tritium-patina, case closed. :wink: OK, post hieronder, verklaar het 48 miljoen serienummer. :face_with_monocle:

2 likes

May 1995 volgens ilovemyspeedmaster.com
Deze zit vaak wel goed.

5 likes

Gelukkig wel anders is het niet waterdicht :stuck_out_tongue_winking_eye:.
Nogmaals netjes gedaan hoor!

2 likes

Ik heb in eerste instantie de Artem besteld om te kijken of het me bevalt. Als die bevalt dan ga ik zeker deze van Omega zelf bestellen.

1 like

Fijne werkweek!

24 likes

Ik lag al te slapen tijdens jullie speurwerk @Watchstick_81. Maar ik heb zelf ook nog even het dikke boek erbij gepakt. :nerd_face:

18 jewels, yellow plated, Delrin brake; dus lijkt idd het 861 uurwerk te zijn. En dat komt volgens mij dan ook wel overeen met het serienummer: 48xx, rond 1995.

Waarom de site die jij noemt @PeterLC op 1985 uitkomt begrijp ik ook niet helemaal. Maar misschien dat dat ermee te maken heeft of iets wel of geen Speedmaster is. Want dat onderscheid lijkt deze site te maken. Waarbij je met hetzelfde serienummer op '85 uitkomt als het geen Speedy zou zijn, en op '96 bij wel een Speedy.

Sowieso wil ik nog wel een “Extract” gaan aanvragen bij Omega wanneer ze daar weer mee verder gaan.

3 likes

Het ziet er niet goed uit, zou eerst in de loop van 2024 zijn maar laatste CS mails die leden op OF ontvangen hebben is dat niet meer genoemd.

1 like

Ja jammer is dat he. Ik vind zo’n “Extract” service echt wel een beetje een must voor een merk met zo’n lange geschiedenis. Je moet zoiets gaan kunnen aanbieden, in wat voor vorm dan ook.

2 likes