Speedmaster only VI (Deel 6)

De ilovemyspeedmaster website wordt steeds nauwkeuriger, omdat liefhebbers hun Omega extract kunnen uploaden en daarmee werken ze continu de database bij.

De nieuwe “brand heritage” eindbaas Loic Voumard zou eerst steeksgewijs het hele archief doorspitten totdat er echt geen fouten meer uitkomen. Petros is volgens insiders nogal creatief omgegaan met enkele extracts om zijn louche handeltje te ondersteunen. Het CK2915 schandaal bleek niet de eerste keer te zijn dat hij de boel belazerde. Kan er nog steeds niet over uit.

Ik denk dat Extracts die eigenaren aanvroegen wel legitiem zijn want daar kon hij niks op verdienen.

Komt vanzelf weer boven water. Omega heeft op dit vlak veel imagoschade opgelopen dus het moet eerst echt waterdicht zijn.

3 likes

Daddy Tuesday…

25 likes

Onder genadeloos kantoor licht vandaag.

Fijne speedy Tuesday!

19 likes

Aan alle Speedy’s een fijne dag toegewenst :ok_hand:

12 likes

22 likes

Goedemoddag, fijne dag en #SpeedyTuesday

16 likes

15 likes

Tijd voor…

18 likes

11 likes

#speedytuesday

27 likes

Iemand ervaring met deze 1,5 link? Goede kwaliteit vergeleken met de orginele links? Zit namelijk te twijfelen om deze aan te schaffen. In de warmere periode zit mijn Speedy perfect, als het echt warm is kan ik met de micro-adjust ook nog een comfortabele fit krijgen. Nu met het koudere weer zit het horloge veel te los, krijg 1,5 wijsvinger tussen de band en mijn huid en het horloge kan vrij van links naar rechts tot over mijn polsknokkel glijden. Maar als ik er nu 1 link tussen uit haal zit deze veel te strak, ook als ik de micro-adjust op het grootste heb staan. Of heeft iemand andere tips? Heb nu ook niet de dikste polsen en heb er int totaal 6 links op staan (niet de 2 direct na de clasp meegeteld). Alvast bedankt!

8 likes

Ik heb hem voor de 1861 band gekocht. Niks mis mee! Het is zeker goede kwaliteit. Geen Omega, maar als dit een oplossing is voor jou dan zeker proberen.

En nog effe #speedytuesday :sunglasses:

Een mooie bespoke rally strap uit Slowakije.

15 likes

19 likes

Dit probleem heb ik eigenlijk ook wel in de winter. Maar heb dan de “oude” sluiting. @JuKo gebruik jij die nieuwe clasp met micro adjust nog naar tevredenheid?

2 likes

Ja heb ook de oude sluiting, de 2 gaatjes met push-pin. Zit er ook verschil in het aantal verzetbare mm van de oude en nieuwe clasp?

2 likes

Hier wordt uitgebreid aandacht besteed aan de verschillen;

6 likes

Jazeker, de clasp staat eigenlijk altijd op de kleinste stand. In de zomer - en vooral als ik wat actiever ben - schuif ik hem vaak naar de grootste stand.
Een jaar geleden zei ik nog dat het absoluut de moeite waard was om de nieuwe clasp aan te schaffen. Dat vind ik voor mezelf nog steeds, maar niet zozeer meer vanwege het snelle verstellen. Het is dat ik de mogelijkheid heb, maar ik zou ook heel goed zonder kunnen. Het is meer esthetisch als de band naar het grootste verzet wordt gezet. Door dat overhangende lipje ziet het er net iets mooier uit.

Jij wisselt vaak van banden. Dan zou ik me aan de oude clasp niet erg storen. Ik houd hem liever op staal, dus dan wil ik graag wel de mooiste clasp, dus vandaar dat ik nog steeds vind dat de nieuwe clasp een goede investering was :blush:

Nope

3 likes

Chronophotomania Automobilistica: de compulsieve neiging om tijdens het autorijden een foto te maken van een horloge. Dit gedrag kan voortkomen uit een combinatie van narcistische neigingen en een gebrekkig bewustzijn van verkeersveiligheid.

18 likes

Thnx!

Juist op staal mis ik de quick adjust omdat veel van m’n horloges het inmiddels wel hebben. Maar als je zegt dat de af te stellen mm’s niet verschillen met de oude clasp ga ik denk niet switchen.

Plaatje voor de sfeer dan maar:

25 likes