Speedmaster only VI (Deel 6)

:heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes: :star_struck: :star_struck: :star_struck:

1 like

19 likes

9 likes

Geniet van je weekend :smiley:
Vandaag een rondje Münster :christmas_tree: :santa:

25 likes

Fijn weekend!

18 likes

Je zit bij het goede merk, mis alleen de mogelijkheid om iets te timen. :thinking:

1 like

Ken uw klassiekers, zou ik zeggen :wink:.
Dit is de Speedmaster Classic, en het topic is getiteld Speedmaster, dus zowel het goeie merk als het goeie type. En timen kun je ook met de secondewijzer.

5 likes

Wat een zotten moeten toen bij Omega hebben gezeten om 'm uit te brengen onder die naam.

2 likes

Want?

Een constellation of DeVille (time only) zien er ook zo uit en niemand die er een Speedmaster naam aan zou hangen.

1 like

Omega noemde hem een Speedmaster dus kan hij in dit topic. :slightly_smiling_face:

1 like

Ze hebben een die in een speedmaster kast geduwd zo te zien.

Tja, maar dat hebben ze dus wel. De meesten hier op dit forum zijn de Professional, en die van mij is de Classic, best een zeldzaamheid, maar daarom niet minder welkom, hoop ik. De kast, de lunette, het plexiglas, hebben dezelfde vormentaal, ik neem aan dat je dat ook wel ziet.
Hij 34,5mm doorsnee, 8,5mm dun inclusief bolle plexi, lunette 18kt goud. Toen ik hem in 1992 kocht kreeg ik er een heel boekwerk bij met de geschiedenis van Omega met een apart hoofdstuk voor de Speedmaster.

18 likes

Apart stukje Omega geschiedenis, leuk om te hebben! :+1:

1 like

Cool!

1 like

We leren allemaal ( nog steeds ) bij!

1 like

Mooie combi !

weer wat nieuws opgestoken, leuk horloge !

2 likes

Zeker welkom! Mooie staat ook! Ik was al met deze referentie bekend en het had eigenlijk ook gewoon een Deville moeten heten. Ik denk dat @YY77 vooral valt over wat Omega destijds heeft verzonnen, niet dat jij er een nu hebt. De marketing/branding afdeling heeft wel vaker kortsluiting gehad in Biel. Dit klinkt ook als een afterthought. Net als dat in de jaren '80 de Speedmaster bij de Seamaster in de prijslijst stond (30) :slight_smile:

Ook weer bewijs dat tritium nooit wit was (af fabriek)

8 likes

Dat waren nog eens prijzen :slightly_smiling_face:

1 like

Ja en toch, 1590 gulden in 1983, dat waren toch wel serieuze pegels voor een horloge.

1 like