Speedmaster only VI (Deel 6)

Dank je (ook @JuKo en @Gup en @watchguy37 natuurlijk)! Goede aanpassing! Beter goed gejat dan slecht verzonnen toch? Schuine horizon mag natuurlijk niet volgens het Perfecte Plaatje :slight_smile:

4 likes

:snowman_with_snow: amai, mijn kl**** vriezen er bijna af. Snel weer naar binnen.

31 likes

Ik ben een bandje aan het wisselen en lijkt dat de originele springbar het heeft begeven of is dit normaal en kan je die weer in elkaar zetten?

Het lijkt mij de pusher die uit de pin is gekomen. Ik zou een nieuwe pakken…

2 likes

Zo. Schitterend plaatje!

1 like

18 likes

Dat zwarte rubbertje moet het op z’n plek houden als het uitveert. Iets teveel uitgeveerd dus. Je kan het nog gewoon gebruiken, maar heel praktisch is het niet als het de volgende keer eruit schiet en je moet met een ooglapje door het leven :wink:

1 like

Speedy eigenaren die deze regelmatig op een Molequin bandje dragen? Op foto’s die ik elders voorbij zie komen lijken het allemaal redelijk dunne ‘dressy’ banden te zijn.

Ik ga eens kijken of ik nog wat heb liggen en anders even wat nieuwe bestellen, anders moet ik m’n forumnaam straks nog aanpassen naar captain Speedy of iets dergelijks. :pirate_flag:

1 like

Ik heb jaren een Speedmaster op straps gedragen en ik kan bevestigen dat te dunne bandjes niet de beste keuze zijn. Het horloge wordt topzwaarder en de lugs zijn minder gevuld. Een dikkere strap is zeker mooier en een beetje stugheid zorgt ervoor dat het horloge mooier op zijn plaats blijft.

Mijn mening natuurlijk, voor wat het waard is. Nu draag ik mijn Speedy altijd op de metalen band :smile:

3 likes

Blijkbaar is België de place to be, hier zit het zonnetje alweer uit :grinning:

17 likes

Spijker op zijn kop @illewoare. Sommige merken maken de meest prachtige dunne bandjes. Bulang Taurillon zwart, om te kwijlen, maar geen draagkracht op mijn pols.

Ik heb meerdere merken/bandjes geprobeerd, maar vanwege de topzwaarheid en wiebelkontigheid moet ik toch terug naar dikkere, wat stugge banden… of staal.

2 likes

Ik vond het zo’n toffe band dat ik er ook 1 besteld heb, goeie smaak :wink:

Mooie taper tot 16mm :ok_hand:

20 likes

Haha, nu voel ik me influencer. #hashtag :upside_down_face:. Staat hem wel goed inderdaad. Ben er ook erg blij mee.

1 like

Goed weekend!

18 likes

4 likes

Ikke!

Al vaker hier gepost, staat echt mooi. Heb ook nog een grijze suède en een bordeaux rode waar ie vaak aanhangt.

22 likes

Wisselen jullie die bandjes zelf? En lukt dit zonder schade achterop de lugs?

Ik wissel zelf ja, plak ze niet af, de achterkant zie ik toch niet als ik het horloge draag.

4 likes

Naar aanleiding van de vraag weer eens op grijs suède, ook prima!

Tuurlijk! Maar wel groot fan van quick release.

Soms!

11 likes