Speedmaster only VI (Deel 6)

Deze :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

16 likes

Zojuist deze even kunnen bekijken bij Schaap in Utrecht. Was er niet echt van onder de indruk.

17 likes

Oef! Die is wel heel gaaf! :star_struck:

2 likes

Ik vind de Rolex Daytona van @Brick echt prachtig en de Oysterband is absoluut een iconische band. Maar beter gemaakt in die tijd? Nee. Mijn Submariner uit 2004 had nog een rammelband met die holle tussenschakels. Omega had midden jaren '80 met de 1447 en 1450 band al volledige “solid link bracelets” van goede kwaliteit en daarna de evolutie naar de 1479 etc waren echt van veel betere kwaliteit. Die omslag kwam pas begin 2000, daarna was Omega het spoor bijster.

Anyway, Daytona’s zijn leuk…maar de Speedmaster vind ik leuker.

16 likes

Op plaatjes vind ik hem sportief. Maar ben wel bang dat die kleurtjes snel gaan vervelen.

Blijft toch een beetje infantiel. :sunglasses:

Op de kleurtjes na is die natuurlijk super. En de maat ook. :+1:

3 likes

29 likes

Top!!!

1 like

Wat je zegt is absoluut waar maar de vergelijking wordt hier toch getrokken met een 6239 uit de jaren 60? Een 1039 komt toch echt niet in de buurt bij zo’n robuuste oyster

1 like

Dat blauwe is wel mooi maar de datum irriteert me. Tevens ook een stuk dikker.

1 like

:point_up_2:t2:
Veels te veel verschillende kleuren

Jeetje en wat lijkt die speedy een joekel bij de daytona.

Ben het wel met je eens maar die eenvoud van de Speedy maakt hem nou net zo goed vind ik. En het design is ooit echt veranderd. Sub daaraantegen is echt wel anders dan 50 jaar terug.

Schoonheid zit hem in de eenvoud hier.

Daytona wijzerplaat is veel mooier. Dat champagne.
Praat ook over andere prijzen natuurlijk.

1 like

Hoe brick hem naast elkaar zet kies ik denk ik voor de rolex. Maar wordt deze meer hedendaags dan valt die voor mij snel af. Ik heb al van jongs af aan dat ik de speedmaster mooi vind en ondertussen jammer dat er andere dingen eerst kwamen anders had ik er al lang en breed 1 gehad. Maar ja als je jong bent wil je andere dingen

2 likes

Ah zo bedoel je het, ja dan heb je wel een punt. Minder onderdelen is altijd beter. Ligt er ook aan hoe je het draagt natuurlijk. Ik heb 1039s gezien die echt nog betrouwbaar zijn en Oysters die uit elkaar vielen (vooral de vering was het zwakke punt in beide banden). De Oyster voelt wellicht meer solide aan door de dikte, maar uiteindelijk is het allemaal gevouwen staal.

1 like

Beetje gekunsteld horloge wel, vooral omdat de chrono dials eruit zien als cockpit instrumenten, maar uiteraard gewoon alleen tijd aangeven. En dat oranje vliegtuigje :melting_face: Wel vind ik de grainy dial heel tof, de gebrushte straight lugs en de flatlink natuurlijk.

2 likes

Hier dan nog even een plaatje van de “saaie gewone” Speedmaster :stuck_out_tongue_winking_eye:

27 likes

Je had gelijk @tompj Die oem rubber band is top :ok_hand:t2: vandaag opgehaald. Heerlijk soepel :+1:t2:

24 likes

Ziet er heel mooi uit zo!

1 like

Even wennen om een vouwsluiting te hebben, ik zie je eigenlijk alleen maar met gespsluitingen of vergis ik me?

3 likes

Daar ben je zo aan gewend :smile:

8 likes