Speedmaster only VII (Deel 7)

Ik ben hem terug tegengekomen op de socials. De nixon op de rising sun!(Niet mijn foto; insta wesley van schzften)

12 likes

No words needed.

18 likes

Whoop whoop

15 likes

Gefeliciteerd, je hebt hem al :+1:

1 like

Ook hier met de 1450 band, en inmiddels ook een ton-sur-ton doosje erbij gevonden :smiley:

21 likes

Dank, ga nu ff NA aanmaken.

1 like

Dat doosje is wel top zeg! :ok_hand:

Erg mooi! :ok_hand:

tadaa

2 likes

Dank !!

2 likes

Leuk om even te delen op een Speedy Tuesday denk ik. Ik heb recent deze twee originele vintage Omega catalogi gekocht. Het ging mij vooral om die van 1967 want dat is het jaar van mijn 105.012-66 HF. Beide catalogi komen uit Italië, wat dan ook weer past bij de herkomst van mijn pre-moon (geleverd in het land van de pasta).

Wat vooral interessant is, is dat in 1967 de marketingafdeling van Omega pas wakker werd en vol ging inzetten op het NASA verhaal. Dus kwam Ed White op de omslag te staan met zijn 105.003, die toen al niet meer in de catalogus werd afgebeeld (volgens was dit wel het laatste jaar dat deze de fabriek uitrolden). Dit is opvallend, want in 1965 was al de eerste “ruimtewandeling”. En het jaar ervoor stond de Speedmaster nog bij de tijdmeting-horloges.

Links 1966, rechts 1967

1966, helemaal achterin de catalogus.

Google translate

1967, Ed White op de omslag en de Speedmaster op de eerste pagina.

Pagina 1

Google translate

Google translate

Mijn 105.012-66

En dit is ook een mooie, uit een jaren '70 catalogus. De referentie staat juist vermeld, dus 145.022. Maar de afbeelding is nog steeds de 105.012.

20 likes

Opvallend dat ze in de catalogus al staan met vrij stevige kleur lume (behalve op dat laatste plaatje). Ik was in de veronderstelling dat ze bijna wit waren nieuw, en dat de verkleuring daarna pas inzette aan de hand van gebruik, licht, klimaat etc.

1 like

Ja dat broodje app verhaal probeer ik al jaren te ontkrachten. Tritium was nooit wit, dat hebben ze enkel in de jaren '90 wat bijgewerkt in de catalogi om het wat “frisser” te laten lijken. Net als dat tritium niet donker wordt in de kluis.

Ik vind het wel leuk om te zien dat die van mij dus aardig lijkt op “nieuw”

11 likes

Mooie aanwinsten deze “accessoires” !

1 like

11 likes

Heel gaaf die catalogi! En wat een goeie slagzin; “would NASA select second best”

Plaatje op deze speedytuesday:

15 likes

Wordt een heel omega museum daar :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

10 likes

Zo, je hebt croppen, en je hebt croppen! :stuck_out_tongue_winking_eye:

De Speedmaster komt er altijd mooi uit! :star_struck:

1 like

3861​:rocket: mee naar de TL bakken vandaag :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes