Speedmaster only VII (Deel 7)

Goedemiddag #SpeedyTuesday fijne dag allen

18 likes

Ik wil hierbij ook even laten weten dat ik zeer tevreden ben met hoe ik mijn mitsukoshi vandaag op de foto heb gekregen.:sweat_smile:

30 likes

19 likes

Hoe vaker ik deze zie, hoe cooler ik ‘m vind! :ok_hand::clinking_glasses:

1 like

Dit weekend twee hobby’s gecombineerd; Horloges en Fotografie. Productfotografie, zeker horloges is toch wel een andere tak van sport Pfff kan geen reflectie meer zien :stuck_out_tongue_winking_eye:

38 likes

Knappe foto zeg!!!

1 like

Goed gelukt man! Wat heb je gebruikt van opstelling?

Dank je!
Uiteindelijk heb ik voor dit horloge maar 1 lampje gebruikt, een Ulanzi VL120. Ondanks dat hij al een diffuser heeft, heb ik toch nog een extra diffuser toegevoegd om het licht (of eigenlijk de schaduw) wat minder hard te maken. Aan de andere kant van het horloge een silver (achtige) reflectieplaat. Verder heb ik rondom het horloge wit karton gebruikt om reflecties en licht van buiten te elimineren.

Achteraf viel dit horloge nog mee. Ik heb ook mijn Cartier Santos geschoten maar die had veel meer uitdagingen omdat die meerdere vlakke kanten in de kast heeft, waaronder een gepolijst schuinvlak vanaf het glas naar de kast. Hierdoor pak je ook reflecties van boven mee. Deze heb dus nog meer moeten inboxen en twee extra lampjes om het licht beter te kunnen sturen. Normaal doe ik straatfotografie, dus dit was behoorlijk trial and error. En elk horloge heeft zijn eigen gekkigheid. Hierna wil ik wat meer gaan werken met props, zodat ik iets meer een ‘verhaal’ in de foto kan brengen.

Ik schiet overigens met een 60 megapixel camera, ik krijg hiermee behoorlijk wat detail. Het is echt schrikken als je je horloge zo gedetailleerd kan bekijken. Ik zou deze speedmaster in mint conditie omschrijven, totdat je gaat inzoomen. Krasjes en vuil all over the place, niet echt een aanrader :sweat_smile:

5 likes

Speedmaster X-33

20 likes

Blijft heerlijk. Draag hem vooral op de nylon strap.

15 likes

Leuk, die zie je niet vaak! :ok_hand:

1 like

15 likes

19 likes

Racing 40mm :+1:

14 likes

13 likes

Lekker bandjes wisselen.

17 likes

Lekkere combi, maar bandje te heet gewassen? :scream:

2 likes

Nein, op mijn Oris gefrot met 19mm lugbreedte.
Het strps bandje is niet soepel genoeg om daar van te herstellen zo blijkt.

1 like