Grappig dat het wel de modellen waren die op de november GTG veel gepast werden bij de omdga stand! ![]()
Ik sluit me aan bij de eerdere reacties, voor mij was het mijn eerste GTG. @drh, super bedankt voor de erg leuke en gezellige GTG, wat een mooie horloges waren er aanwezig en erg leuk om wat mensen achter de namen hier op het forum te ontmoeten. De locatie was top en alles was goed geregeld!
@Watchstick_81, wat een mooie reeks foto’s, leuk om alles nog even terug te kijken van wat er allemaal aanwezig was gisteren. Wat een bizarre horloges zaten er tussen. Ik heb weer wat kandidaten voor op de verlanglijst:)
Over de DSotM, ik vind ze op foto’s erg mooi, maar moet zeggen dat het denk ik de prijs alsmede de afmetingen zijn waardoor er toch minder van voorbij komen. Ik zou dan liever gaan voor een gebruikte Omega Speedmaster Soyuz van @Bauhaus dan een nieuwe DSotM.
Die grijze vind ik heel tof. Maar die maat he…
Goed punt, maar zou de kans op breuk niet wat overroepen zijn? Hoe vaak heb je een premium horloge al laten vallen? Ik kan dat soort momenten op 1 hand tellen… je bent (on)bewust wel wat voorzichtiger denk ik en met een keer botsen of haperen zal hij nu ook wel niet breken zeker? Maar het moet je maar overkomen natuurlijk…
Dat snap ik, er is zoveel keuze en evenveel te wensen in de Speedmaster hoek. Maar die keramische kast is toch echt een aparte look, vandaar vind ik het wel een leuke afwisseling in een Speedy collectie tussen al die stalen professionals met enkel een aangepaste wijzerplaat bv.
Misschien komt er hier wel eens eentje! Maar welke dan he ![]()
![]()
Er is natuurlijk ook een prijs aspect, wat lastiger like for like te vergelijken bij Speedmasters maar bv de Zenith pilot BG flyback is de keramische uitvoering ca 2k duurder (20%) en bij IWC pilot chrono LP 5k (60%).
Sjiel zou zeggen koop er eens een paar en kom naar een get-together. Misschien ben je dan wel een trendsetter.
Dit is wel echt de gaafste uit de reeks ceramic als je het mij vraagt
Ik verwacht dat ik die nog wel eens ga aanschaffen. Zometeen in Antwerpen nog eens even passen ![]()
Ik heb daar ook last van. Andere prioriteiten
Maar 2 horloges op de foto gezet.
Komen ze hoor:
De vintage Ed White van Speedybirthyear in ontzettend mooie conditie.
De BA145.022-69 van @PloProfesseur in het avondlicht. Deze staat hoog op mijn shortlist! Er waren meerdere vintage gouden Speedies aanwezig en deze is qua tint nog een heel stuk warmer dan de 2 80’s geelgoud 345.0802’s en Moonshine gold steekt er helemaal bleekjes bij af. Het lijkt bijna roodgoud. Geen foto van de vergelijking gemaakt alleen. Maar: wat een prachtig ding.
Misschien wel mijn
Bedankt voor de leuke posts allemaal! Ik heb genoten van deze leuke GTG ![]()
Valt best mee toch? Het hoort er wat bij en het gewicht maakt veel goed.
Schitterend model inderdaad. Enige wat me op filmpjes tegenvalt zijn die 2 matgrijze subdials, maar ik heb ‘m nog niet in het echt gezien wel ![]()
Ieder zijn ding uiteraard. Ik vind het too much ![]()
Een Ploprof vind ik het wel bij passen, dat dan weer wel.
Dat scheelt je weer wat centen, dus misschien is het beter zo ![]()
Ja die moet wel groot zijn, anders klopt het plaatje niet. Maar wel in titanium dan ![]()
Teveel in ‘speedmaster only’ gekeken dus nu kriebelt het weer…
Paar gepast vandaag maar ben er nog niet uit. Ik neig nog altijd het meest naar de classic one, hoewel die DSOTM echt geweldig is! Maar zoals al gezegd, redelijk fors op mijn smalle pols ![]()
16 cm zo te zien?
42mm Speedmaster zou nog kunnen.
44,25 van de DSOTM zou ik niet doen.
Ik heb er bij het Fratello/Omega event in Noordwijk inmiddels bijna 4 (!) jaar geleden eentje gepast van een andere genodigde, en het verraste me hoe draagbaar hij was op mijn bescheiden pols:
Slechte foto, vanwege het erg matige licht in het restaurant.