Speedmaster only VII (Deel 7)

Klopt dat was voor mij de enige manier. En dan op genoemde wijze. Kast naar boven sowieso onmogelijk.

Op een sub na en sommige OF Daytona’s na hebben vrijwel alle andere modellen dit niet bij Rolex.
Maar alle Speedy’s hebben het wel.

Wil je nu zeggen… Dat Omega hier beter in is ? :face_with_peeking_eye:

Bij de Speedy is het toch gewoon een micro adjust met 2 posities?

Bij Rolex kun je - naast de micro adjust - de verankering in de clasp nog op 3 verschillende posities zetten. Er zijn dus 6 verschillende posities mogelijk zonder het aantal schakels te veranderen.

Of kan dit bij de Speedy ook? (nooit op gelet :face_with_hand_over_mouth:)

1 like

Nee, ik bedoel: als je het doet doe het dan goed.

Nu heb ik er net niks aan. Maak dan de sluiting wat groter.

Neen. Het is of 2 standen met pinnetje tr verzetten (oudere model) of met quick micrp adjust 2 standen. Ik bedoel vooral dat ze daar van mij 4 standen (en dus een iets grotere sluiting) voor hadden moeten maken.

3 likes

Ik ben gewoon een makkelijke vent.
Maak de band op maat. Doe hem om. Draag 'm.

Die afstelling van m’n sub gebruik ik , sporadisch.

Nu draagt het horloge gewoon goed. Gevoelloos. Geen irritante knelpunten hier of daar. Met de band idem.

Elke pols is anders natuurlijk.

3 likes

Ligt het aan mij of wordt het druk hier? Gaaf model he guys :smiling_face_with_three_hearts:

Oh en fijnverstelling, wat is dat?

26 likes

De fijnafstelling is voor mij voldoende en werkt perfect met de pushbutton. Afgelopen weken met het wat warmere weer erg veel plezier van gehad.

18 likes

Je hebt vlees polsen en bloed polsen. Ik denk dat ik het 2e heb waardoor de 2 voor mij te weinig zijn met warm weer :sweat_smile:

6 likes

Ik leer weer wat op de vroege ochtend :joy:

3 likes

Deze Apollo 11 vandaag ter ere van de 57ste verjaardag;

28 likes

Misschien dat @lasteraar 'm gewoon altijd lekker losjes draagt. Dan valt het niet zo op.

Dit bestaat ook bij andere lichaamsdelen :no_mouth:

3 likes

Strak achter de knobbel :smirk:

20 likes

Die micro adjust sluitingen zorgen er bij mij ook wat voor dat ik constant het gevoel heb dat ik die moet bijregelen om goed te zijn. Ik heb mijn Ingenieur nu iets losser gezet dat het net ok is op hete dagen. Als het koud is zit die wat losser, maar dat went wel. Eenvoud troef :blush:

De Speedy sluiting vind ik wel een mooie compromis. Dan kan je dat “wat losser” opvangen met een klikje. Meer heb ik eigenlijk niet nodig en ik verzet het ook maar sporadisch.

De gruwel :scream::sweat_smile:

5 likes

+1

Nationale feestdag hier :belgium: :birthday:

30 likes

8 standjes… zo prettig. En de 1450 en 1479 banden zijn heel goed. Geen idee waarom Omega dit met de 1498 terug bracht naar slechts 2 standjes

en dat herken ik maar deze sluiting is groot genoeg.

3 likes

Dat is zo’n beetje 4 schakels :sweat_smile:
Iemand bij Omega moet gedacht hebben: Dat kan ook anders…

15 likes

20 likes