Speedmaster only VII

Kijk je ook mee @Syntaxx

1 like

20 likes

Nope nog even op de Holzer en denk ergens in April weer op de Flatlink :grin:

3 likes

Na lang wikken en wegen de knoop doorgehakt voor de witte Speedy; uit de geboortemaand van m’n zoon (mei vorig jaar) wat doorslaggevend was.

32 likes

Ik vind dat mijn Speedmaster iets te los zit en overweeg om 1 schakel te laten verwijderen. Is het mogelijk dat je aan 1 kant 4 verwijderbare schakels hebt en aan de andere zijde dan 3.
Gaat het horloge dan niet “scheef” zitten?

Het zit doorgaans beter op je pols als je aan de 6 uur kant minder schakels hebt dan aan de 12 uur kant.

2 likes

Aan de 6 uur kant zitten er nu 3. Een verdeling van 2 (aan de 6 uur kant en 4 aan de 12 uur kant) zou dus kunnen? Polsomtrek is 17cm…

Hoe hebben anderen dat met zo’n ielig polsje?

De nixon band schakels zijn niet zo groot als van andere banden dus dat zal wel meevallen.

Juist niet. Ik heb de band ook asymmetrisch. Daardoor ‘klimt’ het horloge veel minder op de pols. (Draait minder naar de 12 uurs kant van je pols)

Dat dus.

Die van mij ook en zo draagt ie bij mij het fijnst.

Echt niet speciaal ielig hoor. Ik zie regelmatig polsen van 16 cm langskomen.

5 likes

Heb zelf 16,5cm en “platte” pols en heb bij mijn 3861 de combi waar jij aan het denken bent.

4 links op 12 uur en 2 op 6 uur en zit bij mij prima.

Maar goed, uiteindelijk is iedere pols anders dus gewoon proberen zou ik zeggen.

Bij deze een foto van boven en onder.
Gecentreerd op de pols en onderkant ook in het midden.

8 likes

Wat is daar de logica achter? Serieuze vraag!

Voor mij ligt het aan de sluiting. Als je in de sluiting meerdere schakels kwijt kan, moet je dit ook in acht nemen met het inkorten. Dat is vooral bij vintage meer het geval natuurlijk, dan die paar millimeter snelverstelling van de huidige Speedmaster band.

2 likes

Dit idd.

De beschreven verdeling van schakels is wel vaak kloppend

1 like

Serieus antwoord :grin:

Ik denk dat dat komt doordat de afstand van de lugs tot aan de sluiting korter is aan de 6u zijde dan aan de 12u zijde. Je pols is iets smaller aan de binnenzijde van je arm dan aan de buitenzijde.
Als je een verstelbare sluiting hebt, glijdt ie ook verder open richting 12u.

Als ik een niet verstelbare sluiting heb (SD 16600 bijv) en de band aan beide zijden evenveel schakels heeft, zit de sluiting niet in het midden van m’n pols en zakt het horloge van me af als ik het horloge naar boven draai.

Als dat nog enigszins te volgen is :sweat_smile:

Een ander voordeel van een ongelijke verdeling is dat de sluiting dan niet de tafel raakt als je je arm op een tafel legt.

3 likes

Draag je dan nooit 'n zakdoek mee die je er onder kan leggen? :see_no_evil:

3 likes

Soms, meestal een washandje, maar dat durfde ik hier niet te zeggen.

5 likes

What happens on HF stays on HF.

5 likes

23 likes

Goedemorgen! Nog steeds de nieuwe aanwinst om.

Beetje :smile:. Ik zal er eens op gaan letten!

37 likes

24 likes

Vandaag ook weer… toch wel 1 van de grootste winnaars uit de collectie.

14 likes