Speedmaster only VII

Ik zie 'n DON, 2 streepjes tussen de minuten, stepdial en herinner ik me van een eerdere post een Forstner flatlink. Lang verhaal kort, ja. :sunglasses:

2 likes

Thanks for confirming. :+1:

1 like

De Night Manager Seizoen 2 aan het kijken.
Komt er toch zo een gouden Speedy in beeld op 9m06s :grin:

6 likes

Een mooie uitvoering zo te zien op deze afbeelding, en als het inderdaad gelakt zwarte wijzerplaat wordt met applique iindices dan is het een luxe variant. Zal wel 10K worden ?

Er staat geen co-axial op de plaat …? edit ; bij de witte ook niet dus geen punt. En waarom dan die rode promoplaatjes met Snoopy ?

1 like

Ja hoor. Timepiecebank is te vertrouwen. Zelf ook groot bedrag uitgegeven daar👍🏻

1 like

Gister nog omgehad bij Burger :slight_smile:

1 like

Tnx voor de feedback.

Inderdaad, een Forstner. Die is voor mij comfortabeler dan de originele én ik hoef er (gezien de aankoopprijs) zo voorzichtig niet mee te zijn.
Ik wilde jou trouwens nog feliciteren met de Ultraman, dat vind ik echt de mooiste Speedmaster. Het is ook heel leuk om te zien hoe gelukkig je er mee bent. Het enthousiasme spat van jouw foto’s, schitterend! Ik geniet met jou mee :smiley:

Het is nochtans al een tijdje geleden dat ik nog een foto gepost heb, wat een geheugen :ok_hand:

1 like

Yong is dan ook onze Speedmaster olifant. :sunglasses:

4 likes

Check, was ook naar Forstner en UncleStraps aan het kijken maar uiteindelijk toch voor een OEM Flatlink gekozen. Sluit niet uit dat ik mogelijk bij een van de twee iets bestel in de toekomst.

Even ter controle, bedoel je dat de Forstner comfortabeler zit dan de standaard Nixon band die op de 3861 zit?

Bedankt voor de mooie woorden :pray:

Die mening is mij ook toegedaan. Al draag ik ‘m momenteel toch op de Nixon, omdat ik ‘m zo mooi vind, maar ik heb ook een volledig gebrushde Forstner.

13 likes

Zojuist de forstner flatlink besteld.

De 2 nixon banden (1tje al gedaan, hopelijk morgen de andere) ga ik op maat maken voor de zomer en de forstner gebruik ik wel in de tussen periodes, geen zin om continue bezig te zijn met plaatsen en verwijderen van schakels om de OEM banden goed passend te krijgen

2 likes

Met de “on the fly adjustment” van de Nixon heb ik daar persoonlijk geen probleem mee…

2 likes

:point_up:
Ik heb dezelfde ervaring. De on the fly micro adjust van de Nixon werkt prima voor de zomer. Zal denk ik precies hetzelfde gelden voor de OEM Flatlink. Die heeft ook on the fly micro adjust.

2 likes

In de zomer gaat het prima met micro adjust.
Eenmaal bij kouder weer zat het echt te los, ga wel aan de slag van de week met de banden.

Thanks mannen…moet mij dan ook lukken om goed op maat te krijgen.

2 likes

Voordat ik de 3861 kocht heb ik talloze reviews gelezen en bekeken. Sommigen beweerden dat de band haartjes los trok van de pols terwijl anderen dit omschreven als onzin. Ik geloof best dat sommigen daar geen last van hebben maar bij mij is dit dus wel het geval. Af en toe wordt er een haartje uitgetrokken en ik zou mezelf nu niet direct omschrijven als een overbehaarde bosaap… :speak_no_evil:
Dat ter zijde doet het mij ook pijn bij iedere kras die ontstaat op zo een dure band. Dat is de reden waarom ik Forstner verkies boven een originele flatlink van Omega. Het maakt mij niet uit hoeveel krassen er komen op de Frostner, als het moment komt dat hij er niet meer uitziet, bestel ik wel een nieuwe. Wat ik niet zomaar zou doen bij een originele, naar mijn mening, veel te dure band.
Een aftermarket band is voor sommigen een absolute no-go en daar kan ik inkomen, soms heb ik ook wel het gevoel dat mijn Speedy maar half origineel is. Maar 95% van de mensen die ik ontmoet merken niet eens dat ik een Omega draag, laat staan dat ze zouden weten dat het geen originele band is.

6 likes

Dat is balen, snap volkomen dat de band daardoor minder fijn draagt omdat dat kan gebeuren.

Ook dit snap ik volkomen. Ik zal ook wel balen wanneer de eerste kras(sen) komen. Voor de Ultraman vond ik het wel waard.

Dit zal per horloge en type band verschillen voor mij.

Voor beide kanten valt wat te zeggen. Zolang iedereen elkaar maar in waarde laat en de keuze van de drager respecteert.

You do you zoals ze zeggen.

Dit inderdaad, zolang je zelf maar blij bent.

Succes, dat gaat helemaal goedkomen. :+1:

2 likes

24 likes

23 likes

Dat had ik ook begrepen, alleen staat er nog niks vast. Als het doorgaat is het mogelijk in de UK en VS.
En morgen dus in Hong Kong, waar de twee nieuwe Speedmasters hun debuut maken.

Ambassador :smiley:

Ja ik moet er echt niet aan denken en na het lezen van jouw uitleg, kan ik jouw keuze ook volledig respecteren. Nu is het her-opmaken van de originele band waarschijnlijk goedkoper dan een nieuwe Forstner band. Eigenlijk is het alleen het sluitingdeksel die de meeste krassen oploopt.

3 likes