Oké dat is jammer, beetje verbaasd ook.
Had een mooie kans geweest, alleen wijst niets erop dat Omega weer een collab zou gaan doen. Mijns inziens zijn ze dat punt allang voorbij, ook met de vraagprijzen.
Hoeveel zijn jullie bereid te betalen voor een ST3?

Vanuit gaande dat te lederen of nato band zou zijn icm plexiglas had ik er max 8k voor over gehad, zou t veel duurder zijn dan had ik t aan me voorbij laten gaan.
Misschien heeft ie domed saffier. Zou voor mij ook wel een meerwaarde zijn.
Was/ben mezelf aan het oriënteren op een ST1. Mijn verbazing over de potentieel nieuwe Speedmaster was dan ook groot i.v.m. de gelijkenis met de ST1, ookal is het alleen vanwege de reversed panda dial.
We zullen het spoedig weten.
Is voor mij een iets te open vraag. Wat je ervoor wil betalen hangt onder andere af van hoe die eruit komt te zien.
Mij zou t eigenlijk ook verbazen wanneer die nieuwe zoveel op de ST1 zou lijken. Maar aan de andere kant, er zijn speedmasters met minder verschillen door de jaren heen geproduceerd.
Nog maar eens de real deal dan ![]()
Gewoon list toch. Snoopy3 voor list had niemand problemen mee.
Speedy Tuesdays zijn wel cool hoor. Ik denk dat wanneer er nog een derde uitgebracht zou worden, dat wel goed zou bevallen onder de verzamelaars.
Het kan zijn dat het allemaal passé is, dat Omega al bijna 7 jaar geen limited edition Speedmasters meer uitbrengt. Dat de hashtag #SpeedyTuesday niet meer trending is (wie gebruikt er nog hashtags) en dat het allang geen 2018 meer is.
Het kan zijn dat de insta hype over is. Het kan zijn dat de luxury market afkoelt. Of dat er een beetje vermoeidheid is ontstaan omtrent nieuwe releases. Het kan zijn dat Omega te gretig is geweest met prijsverhogingen waardoor een Speedy net wat bijzonderder dan ‘de zwarte’ voor een premium prijs wordt gepositioneerd. (Lees: 12k, zie Snoopy).
Overigens nu we het over prijs hebben, met betrekking tot de aankomende price hike; zou dit dan het moment zijn dat de Snoopy3 retailprijs pariteit bereikt met de tweedehands prijs?
Sjiel gaat er van uit dat het tijdperk van de limited editions en internet collaborations over is voor de Speedmaster. Omega heeft er heel wat uitgepompt, een aantal flops maar ook een paar pareltjes. Nu leven we in het tijdperk dat de Speedmaster Professonal weer wat meer volwassenheid uitstraalt.
Neemt niet weg dat het einde van de 1861 generatie een paar limited klassiekers achterlaat waar we in de community nog lang van kunnen genieten.
De ST2 Ultraman, naar Sjiels mening het sportiefst op een cordura strap.
Gemaakt met Gemini, maar geeft een iets duidelijkere weergave:
Ik ben benieuwd of ze met zo’n glanzende dial zullen komen…
Ik denk dat @Watchstick_81 bedoelt welke listprijs. Waar positioneer je zo een horloge in de catalogus en welke prijssetting. Ergens tussen de zwarte en de snoopy in?
Waarom zou hij meer premium zijn dan zwart saffier of wit? Ik denk ‘gewoon’ een nieuw model in de saffier range. Met een beetje van allebei ![]()
Correct! Ik doelde tussen de instap, ‘goedkopere’ (en de leukste) hesalite en de prijssetting van de andere modellen. Wat zit dat; tussen de 8,9 en 9k?
Snoopy is inderdaad dan net iets anders.
In 2018 was de saffier 4.900 en de ST2 6.000 vandaar dat we denken dat een mogelijke ST3 ook een 20% premium zou hebben.
Die stalen rev panda zal denk ik ook net boven de witte uitkomen qua prijs, afhankelijk van de marketing n.a.v. materiaal keuze. Het lijkt een glanzende dial dus dit zou ceramic kunnen zijn. Verzonken subdials zou kunnen duiden op een plaat opgebouwd uit meerdere lagen. Marketing weet dit altijd wel in te prijzen.
Het is inderdaag een open vraag en zoals @Sjiel mooi uiteenzet, gaat het ook om wat de rest van de huidige collectie kost en of dit hun retailprijs waard is voor jou. Het gaat dus niet om die nieuwe reversed panda die volgende week uitkomt, maar om het derde passieproject van Fratello. Deze ligt nog steeds op stil, zoals ik eerder aangaf. Het gaat gewoon niet gebeuren zolang Hayek Jr. collab’s niet toelaat. Het is ook nog niet zeker of er meer Speedy Tuesday events komen, dat is voor Omega alleen handig als er dan weer een release is.
Dat had ik eerst ook, alleen dan krijg je nu een uitvoering met veel meer diepte, het nieuwe uurwerk en idd hopelijk een domed saffier zoals @JoBe aangeeft. Het lijkt op saffier als ik het zo zie.
Klopt! En om er zelf antwoord op te geven. Als ik er helemaal weg van ben, dan in lijn met de Snoopy 3. Ik ben het eens met Sjiel dat de Speedy Tuesday hashtag hype een beetje aan het vervagen is, nu het “klimaat” zo aan het veranderen is en het Instagram algoritme het ook zat is.
Is misschien goed nieuws voor van Willegen, komt die ook eens 'n keer van die van hem af (17.5k), de 321 voor 19.5k blijft ook maar liggen.
Ik verwacht een price hike voor de Snoopy van 11,800 naar bijvoorbeeld 12,500. Ik bedoelde niet dat Omega de ‘gap’ met de prijsstunters als van Willigen overbrugt, maar met de reële tweedehands markt zoals wij die hier kennen. Gaat inderdaad nog heel wat price hikejes duren voordat die van van W. weer competitief geprijsd is. ![]()
Juwelier Burger heeft een nieuwe van 2024 voor net geen 15k liggen
En Timepiecebank deze met garantiejaar 2026
Weet alleen niet wat ik van Timepiecebank moet vinden. Iemand ervaring mee?
Begreep van een niet nader te noemen bron dat er nog wel een paar Speedy Tuesday events in the works waren voor dit jaar.
Is dat een 3861 op een flatlink?