Het zou voor mij reden zijn om de stalen reverse panda niet te kiezen. Ik heb 3x een saffier 3861 gehad, en steeds weggedaan omdat ik niet kon wennen aan de melk ring.
Ik dacht dat het een kwestie van tijd zou zijn voordat Omega std de FOIS daffier zou gebruiken, maar blijkbaar niet. Het zal wel te prijzig zijn. Blijkbaar kan dat niet uit voor Omega, omdat ze deze versie zo scherp aanbieden ![]()
Is de nieuwe Omega fois saffier z’n verbetering ten opzichte van de oude saffier ? Zoveel dat het 500€ euro rechtvaardigt om de glazen te switchen ?
De FOIS saffier is wel prachtig ja, als de diameter van de normale 3861 saffier ook 34.2mm is dan past het, dit is het onderdeelnr;
062Z019715 | GLASS SAPPHIRE AR1F MET 34.2
Ik zou m dan op de gen1 fois zetten, het zou moeten passen , nu nog over de prijs heen zetten😂
Dit vind ik dus interessant, want ik twijfel zelf sterk tussen Hesalite en Saffier. Ik was een beetje aan het zoeken op HF en vond een post van jou in 2022 waarbij je aangaf dat de Milky ring vrijwel verdwenen was in vergelijking tot de 1861.
Je bent daar blijkbaar toch op terug gekomen?
Ter info, ik heb een 3570.50 met Hesalite gehad, dus ik weet hoe mooi dat uitpakt.
Waarom nog alsnog die twijfel?
Want volgens mij kan je dan alleen nog maar spijt krijgen als je voor saffier kiest. ![]()
Saffier is een ‘stukje’ krasvaster dan Hesalite. Ik ben nogal een mierenneuker als het gaat om krasjes.
Open case back is gewoon mooi, opgelegd logo lust ik ook.
Ik heb nog steeds geen mogelijkheid gehad om ze beiden naast elkaar te leggen, dan kan ik het zelf beoordelen. Foto’s en video’s vertekenen altijd als je het mij vraagt.
Mede door posts zoals ik hierboven aanhaal, zou ik dus serieus denken aan de saffier variant… maar dan wordt weer onderuit gehaald ![]()
De nieuwe Speedy vind ik dus erg geslaagd. Ik zie geen Milky ring en hij tikt alle boxes voor mij… op de prijs na dan.
Er staat een ongedragen A11 in Moonshine in Duitsland te koop staat voor 36k, die zou ik dan verkiezen als de grijze prijzen voor de standaard oonshines boven 30k liggen. Mooier uurwerk, limited en met die unieke craterbox.
Ik vind het erg goed gelukt. Beetje aan de prijs, dat wel.
Kan niet wachten om een keer te gaan passen en de ST1 ernaast te leggen.
Als je nu iets zegt over dat het lijkt alsof ze op de Le Mans hypertrain zijn gesprongen krijg je echt veel kritiek dus ik raad het iedereen dan ook ten zeerste af.
Ja inderdaad. Het is op de 3861 wel beter dan op de 1861, maar nog altijd erg aanwezig. Alleen op de Snoopy, en op de witte, vond ik door de lichte wijzerplaat niet storend.
Ik heb ook een stuk of 8 Speedy’s gehad met hesalite, en dat is een stuk mooier, maar ik trek het niet om steeds de klasjes er uit te moeten poetsen. Voor mij is bekrast “glas” absolute horror.
Nu dat het Omega met de huidige FOIS wel gelukt was, ging ik er van uit dat alle saffier speedy’s dat glas zouden krijgen, maar tot op heden niet dus.
Voorlopig dan ook geen Speedy meer voor mij. Ach, de Speedy-teller staat bij mij op zo’n 15, dus kan voorlopig wel even zonder.
Nu hou ik het maar bij een andere Chrono met gebold saffier, en de witte ring komt bij deze niet van het glas, maar van de metalen ring eronder ![]()
Beetje mierenneuken met polywatch toch? Hoef je met saffier niet te proberen ![]()
Mooi dat wel, maar ik denk niet dat hij deze gaat verslaan eerlijk gezegd ![]()
Wat zijn de nieuwe Speedy’s twee dikke knallers zeg! Ik vind de twee lagen van de dial en de sub dial ook wel gaaf. Het geeft heel veel diepte.
Je kan gelijk hebben met de keramische lunette. Ik dacht dat de witte deze ook al had (samen met de opgelegde uurmarkeringen) maar deze is toch aluminium.
De horror
hier is ie zo mogelijk NOG meer aanwezig ![]()
![]()
![]()
Is ook zo, maar een kras is een kras.
Polywatch rond de scherpe randjes van de kras wat af, zodat je ze niet meer ziet (lichtbreking etc).
Krassen moet je uitschuren en polijsten, maar dat vind Hesalite maar een paar keer leuk.
Ik heb het nooit geprobeerd, maar volgens mij gebeurt er niks mee. Misschien haal je je AR coating eraf, maar die zit bij een Speedy aan de binnenzijde toch?
Het lijkt er wel verdacht veel op…
Tsja dan moet je zeker voor saffier gaan. Want het hesalite is gewoon heel krasgevoelig, maar ik vind dat zelf helemaal niet erg. En misschien ook wel bijdragen aan de charme van een Speedy. Die hoeft gewoon niet perfect te zijn.
In bepaald licht heel extreem ![]()
Maar je krijgt wel bij elke full service een nieuwe hesalite.
Nieuwe Speedmaster:
Gave reverse panda. Leuk die gelakte plaat.
De Witte Speedy typeer ik als de porseleinen versie, de reverse panda als de pianolak plaat.
Enige 2 punten zijn het niet-domed saffier (op de SS) en de numerals op de subdials. Die numerals vind ik vrij groot en in your face. Het zijn waarschijnlijk dezelfde numerals als op ‘de porseleinen’ versie maar omdat die plaat helemaal wit is past het daar beter.
Verder zit hij iets te veel in het speelveld van mijn huidige 3861 met de saffier sandwich en de Nixon band.
Dus mijn voorkeur gaat net iets meer uit naar de ST1. Vooral de zilverwitte radiale subdials van de ST1 vind ik wat mooier.
Iemand die er vanaf moet?